יוניאן נשאר בתע"א? קיבל הצעה לתפקיד המשנה למנכ"ל

זאת במטרה להשאיר את סמנכ"ל הכספים בתע"א • לאייל יוניאן הוצעו סמכויות נרחבות במסגרת תפקידו כמשנה למנכ"ל החברה - מעין פיצוי על כך שלא נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל שלה

אייל יוניאן – קבלת אות הוקרה / צילום: אלה פאוסט
אייל יוניאן – קבלת אות הוקרה / צילום: אלה פאוסט

המנכ"ל החדש של התעשייה האווירית  נמרוד שפר ויו"ר החברה הראל לוקר מתכוונים לאייש בצמרת החברה משרה חדשה - משנה למנכ"ל. התפקיד הוצע לסמנכ"ל הכספים של החברה, אייל יוניאן, במסגרת הניסיונות של לוקר ושפר להשאירו בשורות החברה. ליוניאן הוצעו סמכויות נרחבות במסגרת תפקידו כמשנה למנכ"ל החברה - מעין פיצוי על כך שלא נבחר לכהן בתפקיד המנכ"ל שלה. כך נודע ל"גלובס".

יוניאן היה אחד מבין שלושה מועמדים בדרג של סמנכ"ל בתע"א לתפקיד המנכ"ל לצד שפר שהיה סמנכ"ל מו"פ, ובועז לוי, סמנכ"ל ומנהל חטיבת טילים וחלל. לפני כחודשיים וחצי כששפר, אלוף (במיל') ובתפקידו האחרון בצה"ל שימש כראש אגף התכנון, העריכו מקורביו של יוניאן כי הוא יפרוש משורות החברה וציינו כי הוא "בוחן כמה הצעות לתפקידים מחוץ לחברה".

יוניאן זוכה להערכה רבה בחברה, ולפני כשנתיים, ביחד עם המנכ"ל לשעבר, יוסי וייס הוא לקח חלק מרכזי בגיבוש תכנית ההבראה ובמו"מ עם ועד העובדים. במסגרת אותה תכנית סוכם על צמצום מצבת כוח האדם בתע"א בכ-800 עובדים.

בשנים האחרונות משרת המשנה למנכ"ל בתע"א לא היתה מאויישת: הפעם האחרונה שמשרה זו אוישה היתה בכהונתו של משה קרת בתפקיד המנכ"ל, בסוף 2005, ולתפקיד זה מונה עובדיה הררי ז"ל.

גורמים בחברה אמרו ל"גלובס" כי כבר לפני כשלוש שנים הונחה על שולחן הדירקטוריון שלה תכנית לשינוי המבנה הארגנוי של התע"א ובמסגרתה הוצע לאייש את תפקיד המשנה למנכ"ל- באופן שבעל תפקיד זה ישמש כראש המטה של המנכ"ל, וזאת בשל המגוון הרחב של התחומים שבהם פועלת החברה: מטוסים אזרחיים, כלי טייס צבאיים, טילים, רובוטיקה, חלל, השבחות, הסבות ועוד.

לא ברור אם יוניאן נעתר להצעה שהונחה לפתחו מצד היו"ר לוקר והמנכ"ל שפר. כך, אם ייעתר להצעה זו ויתמנה לתפקיד- התעשייה האווירית צפויה לפתוח במהלכים לאיתור סמנכ"ל כספים חדש.

זאת, בתקופה שהחברה נמצאת בעיצומו של מהלך שישנה כמעט לחלוטין את ההנהלה הבכירה של החברה. בתחילת השבוע פרסם "גלובס" כי במסגרת מהלכים אלה לפחות מחצית מחברי הנהלת החברה יוחלפו.

מהתעשייה האווירית נמסר בתגובה כי "הליכי מינוי הבכירים בחברה מתבצעים בהתאם לכללי רשות החברות הממשלתיות וכל מינוי נבחן וייבחן בקפידה על מנת לבחור במועמד הטוב ביותר לחברה".