טסים לאוסטרליה? בקרוב - טיסה ישירה בין איסטנבול לסידני

אם החברה אכן תפעיל טיסה ישירה לסידני כבר בשנה הבאה, מדובר בבשורה לנוסעים הישראלים, שיוכלו לשלב טיסות קונקשן מאיסטנבול לאוסטרליה • טורקיש איירליינס מפעילה כיום 10 טיסות יומיות מנתב"ג

אחרי השקת הטיסות הישירות מלונדון לפרת', גם איסטנבול תתחבר לעיר אוסטרלית בטיסה ישירה: טורקיש איירליינס מתעתדת להשיק טיסה ישירה מאיסטנבול לסידני שבאוסטרליה ביוני 2019.

בכנס תעופה שנערך לפני זמן קצר באיסטנבול אישר יו"ר טורקיש איירליינס, אילקר אייג'י, ש"זה עומד לקרות". החברה מתכוונת להפעיל טיסות אלה עם מטוסי ה-S787 החדשים שלה.

השאיפה של החברה היא להפעיל טיסה ישירה, והיא עמלה על מציאת המסלול הקצר והמשתלם מבחינתה. במקרה שלא יימצא מסלול בטיסה ישירה, החברה תבצע עצירה באחד מהיעדים שאליהם היא כבר טסה, דוגמת סינגפור או בנגקוק. מסלול דומה של טיסה מפעילה החברה האוסטרלית קוואנטס בקו מלונדון לסידני, כאשר טיסה זו עוצרת לשעתיים בסינגפור לטובת ריענון המטוס ואנשי הצוות.

גם בשנים קודמות הצהירה טורקיש איירליינס כי בכוונתה להפעיל טיסות ישירות לאוסטרליה. ב-2016 החברה דיברה על כוונתה להתחיל בטיסות לסידני ולאחר מכן גם למלבורן - רעיון שבסופו של דבר לא הבשיל.

במקרה שהחברה אכן תפעיל טיסה ישירה לסידני כבר בשנה הבאה, הרי שמדובר בבשורה לנוסעים הישראלים, שיוכלו לשלב טיסות קונקשן מאיסטנבול לאוסטרליה. טורקיש איירליינס מפעילה כיום 10 טיסות יומיות מנתב"ג, כשיותר מ-85% ממיליון הנוסעים שטסים עמה מדי שנה מתל-אביב ממשיכים עם החברה ליעדים אחרים, חלקם באירופה, אולם רובם במזרח הרחוק ובארה"ב. אגב, בקרוב צפוי להיפתח באיסטנבול שדה תעופה חדש ועצום בגודלו.

אוסטרליה מתחברת בטיסות ישירות: לפני מספר חודשים השיקה חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס את אחד מקווי התעופה הארוכים בעולם - טיסה ישירה מפרת' ללונדון. טיסה זו אורכת 17 שעות ו-20 דקות וגומעת מרחק של כ-14 אלף ק"מ. טיסה זו דומה במרחק ובהיקף השעות לקו של קוואנטס המחבר בין סידני לדאלאס ובטיסה אחרת ליוסטון. לא מדובר בטיסה הארוכה בעולם - קו שמחבר בין אוקלנד (ניו-זילנד) לדוחא על-ידי קטאר אורך 17.40 שעות, כשטיסת יונייטד מלוס אנג׳לס לסינגפור נמשכת כמעט 18 שעות.