בני משפחת סלע חשודים במתן שוחד לבכיר במשרד התחבורה

כך הותר היום לפרסום • משפחת סלע היא משפחה מוכרת מצפון הארץ, בעלת חברת אמנון מסילות מקבוצת סלע אחזקות, הכוללת גם את סלע בינוי וחברת ההסעות אפיקים • ביהמ"ש האריך אתמול את מעצרם של אם המשפחה, שושנה סלע, ושני בניה, איתמר וערן • האב אמנון סלע שוחרר אתמול לאחר שנחקר בתנאים מגבילים

היום (ה') בשעות הצהריים הותר לפרסום כי החשודים לכאורה במתן טובות הנאה לבכיר במשרד התחבורה הם מספר בני משפחת סלע מהעיר נהריה, ובהם אם המשפחה, שושנה סלע, ושני בניה, ערן סלע ואיתמר סלע, אשר מעצרם הוארך אתמול על-ידי בית משפט השלום בראשון לציון ב-5 ו-6 ימים נוספים בהתאמה.

משפחת סלע היא משפחה מוכרת מאוד מצפון הארץ, כאשר אב המשפחה הוא אמנון סלע, בעל המניות והבעלים של חברת אמנון מסילות מקבוצת סלע אחזקות, הכוללת גם את סלע בינוי וחברת אפיקים, הפועלת בעיקר בתחום ההסעות בצפון הארץ ונחשבת לאחת החברות הגדולות בתחומה (לחברה מעל 250 כלי רכב שונים). בנוסף היא מפעילה את קווי התחבורה הציבורית בשומרון, בדרום הארץ ובמרכזה באמצעות חברת אפיקים. אמנון סלע שוחרר כבר אתמול (ד') לביתו בתנאים מגבילים, לאחר שחקירתו בלהב 433 הסתיימה.

שמו של הבכיר במשרד התחבורה אסור עדיין לפרסום, ובא-כוחו, עו"ד אלי כץ, הגיש ערר על החלטה בית משפט השלום להתיר את פרסום שמו. מעצרו של הבכיר ממשרד התחבורה שנעצר הוארך עד לתאריך 8.10.18.

נזכיר כי לפי החשד, הבכיר במשרד התחבורה קיבל לכאורה טובות הנאה מחלק מבני משפחת סלע, ובתמורה קידם לכאורה את מטרות המשפחה, ובין השאר וידא לכאורה כי אלה יפעילו "קווים מועדפים" של תחבורה ציבורית, דהיינו, קווים רווחיים בעלי היקף נוסעים גדול.

אמול פורסם כאמור כי בכיר במשרד התחבורה חשוד שקידם אינטרסים של חברות, בהן חברת אוטובוסים, בתמורה לשוחד. היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הודיעה אתמול כי היא פתחה בחקירה גלויה של הבכיר במשרד התחבורה ושותפיו לכאורה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה. מדובר באירועים שהתרחשו משנת 2014 ונמשכים ככל הנראה עד היום.

בכל הקשור לאיתמר סלע, החשוד לכאורה בעבירות של מתן שוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסכי תאגיד ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, ציין השופט גיא אבנון בדיון על הארכות המעצר כי "חומרי החקירה שהונחו בפניי קושרים את החשוד במישרין לעבירות המיוחסות לו, ודאי במידה הנדרשת בשלב זה של ההליך". לפי חוקרי המשטרה, סלע מעורב לכאורה ב-4 אירועים שונים של שוחד שנכנסים תחת אירוע מסגרת אחד בודד.

בנוסף התברר אתמול כי איש עסקים מוכר נחקר אתמול במשרד להב 433 במסגרת הפרשה. לפי עו"ד ווליד כבוב, המייצג את אחד החשודים שמעצרם הוארך אתמול, איש העסקים עומת עם מרשו, וזאת במסגרת עימות ספונטני שנערך ביניהם במסדרונות להב 433, במהלכו הטיח איש העסקים בחשוד, בין השאר, כי הוא ביקש ממנו להעביר תשלומים אסורים לבכיר במשרד התחבורה. איש העסקים לא נעצר.

עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את משפחת סלע, מסר בתגובה: "בין מעצר ובין אשם יש מרחק שאין צורך להסבירו. בכאב רב ברור לכל ששיטת החקירה בתיקים סבוכים מחייבת מעצרם של אנשים ללא רבב. בני משפחה מפוארת במקרה זה נאבקים בעלילה קשה".

עו"ד ווליד כבוב, המייצג את איתמר סלע, מסר בתגובה: "מר סלע מכחיש כל קשר לחשד שמיוחס לו. מדובר באיש משפחה מצליח ששמו הטוב הולך לפניו. אני סמוך ובטוח שלאחר בחינת גרסתו וחומר הראיות מר סלע ישוחרר, והחשד הערטילאי ייעלם כלא היה".

*** גילוי נאות: שושנה סלע, ערן סלע ואיתמר סלע לא הורשעו בכל עבירה במסגרת פרשת השחיתות לכאורה בה מעורב גם בכיר במשרד התחבורה. ההליך הפלילי מצוי בשלב מקדמי בו החקירה הסמויה הפכה לגלויה. לבני משפחת סלע עומדת חזקת החפות כל עוד לא הורשעו בדין.