הלואו קוסט של WOW air חוזר לישראל: כמה באמת תעלה טיסה לניו-יורק?

יממה אחרי שהכריזה על החזרת טיסותיה לישראל, חברת הלואו קוסט מאיסלנד מפרסמת את מחיריה • מבנה התמחור הוא לטיסת ההלוך והחזור בנפרד לפי שירותים שנכללים בכרטיס

יממה אחרי שהכריזה על החזרת טיסותיה לישראל, חברת הלואו קוסט מאיסלנד WOW air מפרסמת את מחיריה. נזכיר כי מבנה התמחור הוא לטיסת ההלוך והחזור בנפרד לפי שירותים שנכללים בכרטיס - היות שמדובר בחברת לואו קוסט, הרעיון הוא שהמקדימים להזמין משריינים את המחירים הזולים, ולרשותם עומדת הקצאת המושבים הזולים בכל טיסה. המחיר הבסיסי אינו כולל מזוודה או הושבה, והוא אינו ניתן לביטול.

לפי בדיקה שערכנו באתר החברה, המחיר לכיוון מתל-אביב לרייקיאוויק בירת איסלנד מתחיל ב-200 דולר לכיוון בחודש יוני - זאת כאשר מדובר בתעריף הבייסיק שאינו כולל כבודה או הושבה.

תעריפי החברה בנויים מ-4 רמות של מחירים - מבייסיק (כולל פריט אישי בלבד); עבור וואו פלוס (כולל גם מזוודה, תיד יד ומושב רגיל); לאחר מכן מסלול קומפי שכולל גם הגנה מפני ביטולים (חשוב!) ומקום נוסף לרגליים; ועד לכרטיס פרימיום שכולל שתי מזוודות, ארוחה, עלייה למטוס בעדיפות ואפשרות לשינוי/ביטול.

בחלק מהמקרים מחיר הקומפי זול יותר ממחיר הפלוס, וכדאי לשים לב לזה. בטיסה לרייקיאוויק בחודש יוני מחיר הבסיס עולה המחיר ל-255 דולר, והוא מגיע עד ל410 דולר לטיסה מתל-אביב ב12-14 ביוני.

מה שמעניין הוא לבחון את המחירים לארה"ב, השוק שעליו שמה WOW air את הדגש, כשהיא מבטיחה המתנה של עד שעתיים באיסלנד בדרך לארה"ב. משך טיסת ההלוך עומד על כ-16 שעות כולל העצירה, וטיסת החזור נמשכת כ-15 שעות.

מבדיקה באתר של החברה עולה כי בחודש יוני 2019, המועד בו החברה תחדש את טיסותיה בתדירות של 4 טיסות שבועיות, המחיר לטיסה מתל-אביב ועד ניוארק מתחיל ב-200 דולר לכיוון מתל-אביב, כולל עצירה באיסלנד, ללא מזוודה; ומ-300 דולר לכיוון כולל מזוודה והושבה (למשל לטיסה ב-16 ביוני). תוספת למזוודה בלבד במחיר הבסיס עומדת על 68 דולר למזמינים באתר (ועל 80 דולר למשלמים בשדה התעופה). מכאן שעדיף לקחת את חבילת האמצע הכולל גם הושבה ותיק יד - ובחלק מהטיסות גם הגנה מפני ביטולים.

טיסת החזור הזולה ביותר למועדים הללו, כלומר לקראת סוף יוני-תחילת יולי מתחילה ב-210 דולר (ולרוב ב-270 דולר כמחיר התחלתי) לכיוון לא מזוודה ומ-290 דולר לכיוון כולל מזוודה והושבה - כך שטיסת הלוך ושוב תתחיל ב-600 דולר, לא כולל מזון או שתייה.

מחירי הטיסות לניו-יורק (ניוארק) לתחילת חודש יולי, נכון לעכשיו ולפי ההיצע באתר של החברה, מתחילים ב-390 דולר לכיוון מתל-אביב ללא מזוודה ומ-210 דולר לכיוון בטיסת החזור לתל-אביב. המחירים לכרטיס הכולל מזוודה והושבה הם 490 דולר בטיסת ההלוך ומ-290 דולר בטיסת החזור, כלומר כ-780 דולר לטיסת הלוך ושוב בחודש יולי.

נזכיר כי המחירים תקפים למועדים מסוימים, כשרמת המחירים הזולה ביותר מוגבלת במספר המושבים שהיא כוללת בכל טיסה, כך שהם נכונים להיום.

בחודש אוגוסט למשל מצאנו טיסת הלוך מתל-אביב ב-310 דולר במספר מועדים ללא מזוודה ומ-390 דולר לכיוון כולל מזוודה. המחיר לטיסת החזור לתל-אביב באוגוסט מתחיל ב-270 דולר לכיוון ללא מזוודה ומ-372 דולר למחיר הכולל מזוודה והושבה - כך שטיסת הלוך ושוב תתחיל ב-762 דולר כולל מזוודה - מה שמרבית הטסים לניו-יורק כנראה ירצו לקחת עמם.