על רקע התחרות מול וולמארט ואמזון: טרגט תציע משלוח חינם בתוך יומיים במהלך עונת החגים

בין 1 בנובמבר ועד 22 בדצמבר תציע קמעונאית הקניות משלוח חינמי של מאות אלפי פריטים, מבלי להתנות את השירות בסכום מינימום או בחברות במועדון לקוחות • וולמארט מציעה משלוח חינם בתוך יומיים בהזמנות של 35 דולר ומעלה, ואמזון מציעה את השירות ללקוחות "פריים" שמשלמים 119 דולר לשנה

הקמעונאיות האמריקאיות מתכוננות לתחרות העזה על קונים בעונת החגים שמניבה את מרבית מכירותיהן השנתיות. טרגט הודיעה כי תציע משלוח חינם בתוך יומיים במהלך עונת החגים המתקרבת, במהלך שמתחרה ישירות מול יריבותיה וולמארט ואמזון שדורשות מהלקוחות לעמוד בתנאים מסוימים כדי לזכות בשירות זהה.

הקמעונאית הפועלת ממיניאפוליס הודיעה אתמול (ג') כי בתקופה שבין 1 בנובמבר ועד 22 בדצמבר היא תציע משלוח חינמי של מאות אלפי פריטים, מבלי להתנות את השירות בסכום מינימום או בחברות במועדון לקוחות. מדובר בשינוי במדיניות החברה, לאחר שאשתקד היא הציעה משלוח חינם רק לקונים שרכשו פריטים בסכום מינימום של 35 דולר או השתמשו בכרטיס המועדון של טרגט.

וולמארט מציעה משלוח חינם בתוך יומיים בהזמנות של 35 דולר ומעלה, ואמזון מציעה את השירות ללקוחות "אמזון פריים" שמשלמים 119 דולר לשנה דמי חברות במועדון. 

"יותר מ-80% מהקניות לחגים יתרחשו בחנויות"

מצבה הטוב של הכלכלה האמריקאית מגדיל את מכירותיהן של קמעונאיות רבות. טרגט הורידה מחירים והשקיעה בחנויות ובשרשרת האספקה, ומהלכים אלה סייעו לה לשפר עוד יותר את ביצועיה לאחר ההכנסות הלא מרשימות שרשמה בעונת החגים הקודמת. ברבעון האחרון דיווחה החברה על התוצאות הטובות ביותר שלה מזה למעלה מ-10 שנים.

מנכ"ל טרגט, בריאן קורנל, אמר כי החברה הופכת את חנויותיה למרכזי הפצה, מה שהוזיל את עלויות המשלוח של הזמנות מקוונות ללקוחות. כעת מבצעת החברה בחנויותיה כ-50% מההזמנות המקוונות, ומתכננת לבצע מחנויותיה יותר מ-90% מההזמנות המקוונות שמגיעות ללקוח בתוך יומיים. "החנויות שלנו הן אלה שמאפשרות את הצמיחה והאסטרטגיה הדיגיטלית שלנו", אמר קורנל.

מנכ"ל טרגט העריך כי מרבית הקניות ימשיכו להתבצע בחנויות הפיזיות, וכי אופציית ההזמנות המקוונות של החברה תגדיל עוד יותר את תעבורת הקונים בחנויות. "אפילו בעונת החגים, יותר מ-80% מסך הקניות לחגים יתרחשו בחנויות", אמר קורנל.

"עושים יותר מאשר להתמקד בשכר" 

טרגט מתכננת להגביר את הפרסום של מגוון יכולות אספקת המוצרים שלה, כולל שירותים שמאפשרים ללקוחות לאסוף מוצרים שהוזמנו באינטרנט מחנויות, או לשלם סכום קבוע על משלוח של מוצרי מכולת וניקיון בסיסיים. 

כדי לבצע בחנויות את ההזמנות, החברה שוכרת כ-120 אלף עובדים עונתיים. לדברי קורנל, טרגט קיבלה יותר מ-100 אלף פניות ממועמדים בירידי תעסוקה שהתקיימו בשבוע שעבר, זאת למרות שוק העבודה המקרטע והחלטתה של אמזון להגדיל את שכר עובדיה ל-15 דולר לשעה.

קורנל הוסיף כי החברה דבקה בהחלטתה להעלות את שכר המינימום שלה ל-15 דולר לשעה עד שנת 2020, אך הדגיש את ההטבות האחרות שמקבלים העובדים. "אנחנו עושים יותר מאשר להתמקד בשכר בלבד. אנחנו משקיעים בהכשרת עובדים ובפיתוח. השילוב בין הדברים האלה הופך את טרגט למקום נפלא לעבוד בו".