יו"ר משותף חדש לארגון IATI: מנכ"ל בריינסווי יעקב מיכלין

ארז צור, יו"ר Infibond, ימשיך לכהן כיו"ר משותף לצד מיכלין • בין הדירקטורים שנבחרו נמצאים פרופ' יוסי מטיאס, יובל טל וד"ר ענת כהן-דייג

קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת ארגון IATI / צילום: יורם רשף
קרין מאיר רובינשטיין, מנכ"לית ונשיאת ארגון IATI / צילום: יורם רשף

IATI, ארגון ההייטק הישראלי, בחר השבוע דירקטוריון ויושבי ראש חדשים. ארז צור, יו"ר Infibond, ממשיך בתפקידו כיו"ר משותף ב-IATI לצד היו"ר המשותף החדש יעקב מיכלין, מנכ"ל בריינסווי. שניהם יובילו את הארגון לצד המנכ"לית והנשיאה קרין מאיר רובינשטין.

יעקב מיכלין / צילום: איל יצהר
 יעקב מיכלין / צילום: איל יצהר

IATI היא עמותה ללא מטרות רווח, הממומנת באמצעות דמי החבר שמשלמים מאות הגופים החברים בארגון. הארגון כולל למעלה מ-700 מהגופים המשפיעים ביותר בתעשיית ההייטק הישראלית, ומתפקד כארגון הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים בישראל. הגופים החברים כוללים חברות רב לאומיות, קרנות הון סיכון, חברות ישראליות בוגרות, חברות מסחור של האוניברסיטאות ובתי חולים, חממות וחברות מדעי החיים, חברות עתירות ידע, מוסדות אקדמיים, טק-טרנספר, עיריות ורשויות מקומיות.

למועצת המנהלים נבחרו 30 אנשי מפתח המייצגים סקטורים שונים בתעשייה, מחציתם כיהנו בדירקטוריון הקודם ומחציתם חדשים: פרופ' יוסי מטיאס (סגן נשיא בגוגל העולמית), תומר בר זאב (מייסד משותף ומנכ"ל איירונסורס), ג'ונתן מדווד (מייסד OurCrowd), ד"ר ערן אדן (מייסד משותף ומנכ"ל MeMed), יובל טל (מייסד ונשיא Payoneer), שחר בר אור (מנכ"ל ווסטרן דיגיטל ישראל), גיל גולן (מנהל מרכז המו"פ של ג'נרל מוטורס בישראל), עימאד תלחמי (מייסד ומנכ"ל Babcom), דן גלוטר (מייסד ומנכ"ל אופטימל פלוס), יורם טיץ (מנכ"ל משותף בארנסט אנד יאנג), ד"ר ענת כהן-דייג (מנכ"לית קומפיוג'ן), יהל זילכה (מייסד ומנהל שותף בקרן מגמה), ד"ר יאיר שינדל (מייסד משותף בקרן aMoon), יונתן אדירי (מייסד ומנכ"ל Healthy.io), ד"ר אפרת שפר (נשיאת פיליפס ישראל ומנכ"לית חטיבת הICAP הגלובלית), רחלי גנות (מנכ"לית רייצ'יפ), אלון אגינסקי (נשיא ומנכ"לBlockchainIL), מרים שטילמן-לבזובסקי (סמנכ"לית תפעול באלגוטק), איציק פריד (שותף מנהל בקרן ההשקעות Takwin), יקי ינאי (מנכ"ל פלוריסטם), רפי מרגליות (מנכ"ל מרכז הפיתוח שלמיקרו פוקוס), פרופ' ורדה שלו (מנהלת מכון המחקר במכבי טק), נדב קדרון (מנכ"ל אורמד), אלקה ניר (יו"ר Carevature), ג'ונתן ברגר (מנכ"לThe Kitchen), שלמה נמרודי (מנכ"ל "רמות" - החברות המסחור הטכנולוגיות של אונ' תל אביב), יורם אורון (שותף מייסד בורטקס), טל לוי (מנכ"ל BTG - ביוטכנולוגיה כללית), אייל ניב (שותף בקרן פיטנגו).

"לא מדובר רק באתגרים מקומיים לפתור מול ראש הממשלה, וכחלון והרשות לחדשנות, זה גם אתגרים בחו"ל", הוסיפה מאיר רובינשטיין. אני נפגשת כל הזמן עם גופים בין לאומיים, ולומדת על מה האתגרים שעומדים בפנינו מול האקוסיסטמים החדשים בעולם. לא רק בסין ובארה"ב - יש אקוסיסטמים מדהימים באסיה, באירופה ובאפריקה. רוב הבורסאות בעולם היום הן גם חברות ב-IATI ואני חושבת שנוכל להפוך לגוף עולמי מוביל".

מאיר רובינשטיין הודתה לדירקטוריון היוצא, ואמרה ש"אחד ההישגים המשמעותיים הוא למעשה זה שהצלחנו היום להכניס את כל הגופים המשמעותיים בתעשייה ל-IATI. אין היום כמעט גוף משמעותי, שלא נמצא ב-IATI ברמת המנכ"ל". עוד בין ההישגים שמנתה הם שישה פרויקטים לקידום החינוך הטכנולוגי מגיל 6 ועד 18; את הקמת הבוטקמפ שיזמו יחד עם רשות החדשנות לצורך מתן מענה למחסור בכח אדם; את הקורס שהעבירו ל-300 מנהלי הגופים המוסדיים בנושא הייטק, כדי לעודד השקעות בתחום; וכן את חברותם של גופם שמייצגים את האוכלוסיה הערבית והחרדית ב-IATI.

בשיחה עם "גלובס" מאיר רובינשטיין אמרה כי "זה הבורד הכי חזק שהיה לנו, כולם ברמת המנכ"לים ויושבי ראש. הוא משקף את כל חלקי התעשייה ואת מגוון האוכלוסייה, בהם אנשי מקצוע מובילים מהמגזר החרדי והערבי ומכל תחומי החדשנות הרלוונטיים בתחומי מדעי החיים וההייטק בכללותו. זה דירקטוריון מאוד לא פוליטי ומאוד מקצועי, אנחנו עובדים קשה כולם ביחד כדי להתגבר על האתגרים המשותפים לכלל הסקטורים של האקוסיסטם - גם הלאומיים וגם הבין לאומיים. זו עבודת סינכרון ואינטגרציה של כל הסקטורים".