קוואלקום לאפל: "אתם חייבים לנו 7 מיליארד דולר"

בין שתי החברות מתנהל קרב משפטי הנוגע לשימוש בפטנטים של קוואלקום • עורך הדין אוון צ'סלר, שמייצג את קוואלקום: "הם מנסים להרוס את העסק שלנו"

סטיבן מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום / צילום: רויטרס
סטיבן מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום / צילום: רויטרס

חברת קוואלקום  טוענת כי אפל  מתעכבת בתשלום תמלוגים לחברה, על סך שבעה מיליארד דולר. מדובר בהאשמה האחרונה בשרשרת האשמות בקרב משפטי שמתנהל בין שתי החברות, הנוגע לפטנטים של קוואלקום ולחיוב תמורת השימוש בהם. "הם מנסים להרוס את העסק שלנו", אמר עורך הדין אוון צ'סלר שמייצג את קוואלקום, במהלך שימוע שנערך בבית משפט פדרלי בסן דייגו ביום שישי.

מאז תחילת הסכסוך בין החברות, אפל השהתה את תשלום התמלוגים לקוואלקום. באפריל 2017 דווח כי אפל והספקיות שלה מתעכבות בתשלום של מיליארד דולר לקוואלקום, סכום נמוך בהרבה מזה שבו קוואלקום נוקבת כעת.

בסך הכל, קוואלקום הציגה עד כה 56 דרישות שונות הנוגעות לחיוב אפל עבור שימוש בפטנטים. אפל טוענת מנגד כי קוואלקום מחייבת בצורה לא הוגנת על השימוש בקניין הרוחני שלה, ומנסה לגרום ללקוחות לשלם תמלוגים מוגזמים.

בחודש שעבר קוואלקום אף אמרה כי יש בידיה הוכחות שלפיהן אפל גנבה ממנה קוד מקור והעבירה אותו לאינטל. למרות זאת, זמן קצר לאחר מכן, מנכ"ל קוואלקום סטיבן מולנקוף אמר כי הוא מקווה לשתף פעולה עם אפל שוב בעתיד. מנכ"ל אפל טים קוק אמר כי הוא פתוח לגבי האפשרות של הגעה להסכם פשרה עם קוואלקום, אך מצפה כי הקרב המשפטי יימשך זמן רב.