נמלי ישראל | בלעדי

מהים ליבשה: רם בלינקוב המועמד המוביל לתפקיד יו"ר נת"ע

בלינקוב אמור להחליף בתפקיד את יאיר שמיר שסיים את כהונתו לפני חודשיים וחצי • משרת יו"ר נת"ע היא בשכר, כך שנראה כי בלינקוב לא יוכל להמשיך ולשמש במקביל כיו"ר חנ"י אם אכן ימונה לתפקיד

רם בלינקוב / צילום: איל יצהר
רם בלינקוב / צילום: איל יצהר

יו"ר חברת נמלי ישראל, רם בלינקוב, הוא המועמד המוביל לתפקיד היו"ר הבא של חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) החברה הממשלתית האחראית על הקמת מערכת הסעות ההמונים בגוש דן. בלינקוב אמור להחליף בתפקיד את יאיר שמיר שסיים את כהונתו לפני חודשיים וחצי. משרת יו"ר נת"ע היא בשכר, כך שנראה כי בלינקוב לא יוכל להמשיך ולשמש במקביל כיו"ר חנ"י אם אכן ימונה לתפקיד.

בלינקוב, שהתראיין בסוף השבוע האחרון למוסף G של "גלובס", נכנס לתפקידו בדצמבר 2013 וכהונתו אמורה להסתיים בנובמבר 2019, לאחר שהוארכה בשנה. הוא החל את דרכו באגף התקציבים באוצר כממונה על התקציבים בשנים 2008-2009. לפני כן שימש מנכ"ל משרד הפנים וניהל שורה של חברות בתחום התקשורת והטלוויזיה בכבלים כמנכ"ל חברת HOT, יו"ר ערוצי זהב, מנכ"ל 012 קווי זהב. בתקופתו כיו"ר חנ"י קיבל שר התחבורה ישראל כ"ץ את ההחלטה להקים שני נמלי ים חדשים בניגוד לדעת האוצר שגרס כי יש צורך רק בנמל אחד. חנ"י היא חברה ממשלתית האחראית בין היתר על תכנון קידום והקמה של נמלים חדשים.

חברת נת"ע הממשלתית מבצעת בימים אלה את אחד הפרויקטים בתחום התשתיות - פרויקט הסעת ההמונים בגוש דן בתקציב הכולל של 45 מיליארד שקל. האתגר המרכזי של בלינקוב כיו"ר נת"ע יהיה לסיים את העבודות על הקו האדום במועד המתוכנן אוקטובר 2021.
בנת"ע סרבו להגיב לידיעה.