משרדי הממשלה צופים התאוששות במשק שתביא בין היתר לפעילות ערה בנמלי הים • אבל היערכות מתאימה לתסריט הצפוי מותנית בהסדרת התחרות בנמלים, שמתנגדים לכך • דוח של הכנסת מזהיר: "לעומס בנמלי הים יש השלכות כלכליות משקיות משמעותיות"
לגלובס נודע כי רשות הספנות החליטה לתת עדיפות לפריקת מטען כללי על חשבון פריקת רכב, בעקבות ההסלמה הביטחונית בצפון הארץ • המהלך עשוי להוביל לעיכוב במשלוחי רכב שהיו אמורים להקדים את העלאת מס הקנייה בינואר • בענף חוששים מתגובת שרשרת עד סוף השנה
חברת נמלי ישראל ממליצה לשרי התחבורה והאוצר על שורת צעדים לנוכח התרחבות הלחימה, ובהם הענקת רציפים לנמל המפרץ • בנוסף, הומלץ לקדם צו יבוא לנמל אילת באופן שיחייב פריקת רכבים בו, למרות שאוניות יצטרכו להגיע לים התיכון ולעבור במפרץ סואץ פעמיים
כמעט שנה למלחמה ו־3 שנים מאז פתיחתו של נמל בבעלות סינית במפרץ חיפה, מחקר חדש מציין כי אין סימנים להתממשות החששות הביטחוניים, חרף התקררות היחסים בין המדינות • גליה לביא, חוקרת ב־INSS: "הסינים נותנים פייט, וזה מה שמפריע לכל הנמלים האחרים"
הבוקר אושרה הסרת המגבלות ההיסטוריות על שינוע מטענים בנמל מספנות ישראל במטרה להגדיל את התחרות בענף • הצעד מאותת לחברה ההודית, ששולטת בנמל המתחרה ומתנגדת לרגולציה, שלרגולטור יש עוד קלפים בשרוול, והגיע הזמן להתגמש
יו"ר דירקטוריון נמל חיפה רון מלכא נאבק בהחלטת הממשלה להעניק לנמל המפרץ המתחרה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG רציפים נוספים, בעוד ששרון נתפס כמי שמבקש לעבוד עם הממשלה על מציאת מתווה משותף
התחרות בין הנמלים גואה על רקע ההאטה בענף הספנות, ועל כן נמל שואף להסיר כמה שיותר מהרגולציה מעליו, ומצד שני להבטיח שהאחרים יהיו כמה שיותר כבולים • דרישות שונות הובילו את משרדי התחבורה והאוצר לגבש "דיל" ביחס לפעילות הנמלים • בעקבות מחלוקות בין משרדי התחבורה לאוצר, וכן מחלוקות בתוך משרד האוצר - הוא עוכב וצפוי להסגר בקרוב
חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות • אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה
כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים • אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים • בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת ועל ההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הוציא בחודש שעבר צו שמטרתו לבלום את ההשתלטות של יצרנית עגורני הנמל הסינית ZPMC, לאחר שהתגלה כי זו משתמשת באמצעי ריגול ושליטה מרחוק • גם בישראל נעשה שימוש בעגורנים הסיניים, אך מומחים חלוקים באשר לסיכון ביטחוני
לאחר שמנהל רמ"י, ינקי קוינט, כינה בכנס את רשות המטרו "פיקציה בירוקרטית שאין לה תכלית, למעט סידור עבודה לחברים", בנת"ע משיבים אש: "נדהמנו מחוסר המתאם בין ההתבטאויות החמורות למציאות העובדתית. קוינט חוזר על רעיון הוצאת המטרו מנת"ע, ללא דיון מקצועי בנושא כה קריטי לעתיד המדינה"
ההאטה בענף הספנות והתחרות הגוברת הציתו מאבק שבו כל נמל מנסה להשתחרר מכבלי הרגולציה - ובמקביל להקשות על המתחרים • התוכנית שגיבשו במשרדי התחבורה והאוצר, שקרובה לסיכום, מסדירה את ההקלות שיינתנו לכל נמל, ואת המגבלות החלות עליו
יו"ר נמל אשדוד שאול שניידר פנה למנהל רשות הספנות והנמלים בבקשה לשלול את כתב ההסמכה של החברה הסינית שמפעילה את נמל המפרץ בחיפה עד לסיום המלחמה • זאת לאחר ההודעה כי חברת הספנות הסינית קוסקו תפסיק לשוט לישראל • תגובת נמל המפרץ: "לצערנו, ישנם גורמים שמנצלים דווקא את הימים הללו כדי לפגוע בתחרות ולהחזיר את נמלי הים בישראל לימי המונופול הממשלתי"
יו"ר חברת נמלי ישראל סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על הרפורמה שהתרחשה בנמלי הים, ואמר כי "תוך פחות משנתיים 41% מהסחורות נפרקות ע"י נמלי הים החדשים" • יצחקי הרגיע מפני עליית מחירים: "את רוב הסחורות אנחנו מקבלים דרך הים התיכון, ולא תהיה בעיה של אספקה"
המל"ל דרש מהנמלים להוריד מאתרי האינטרנט שלהם את צפי הגעת הספינות • זאת על רקע המתקפה האחרונה של החות'ים נגד המכלית "סטרינדה" ביום שני האחרון, שמידע אודות הגעתה העתידית לנמל אשדוד מפורסם באתר האינטרנט של הנמל
בנמל חוששים מצניחה חדה בפעילות, בעקבות האיום החות'י בים האדום • חברת נמלי ישראל: הפסקת קיומם הרציף של שירותי נמל אילת עלולה להביא להפקעת הזיכיון ואף עונש מאסר
הסתדרות העובדים הכללית החדשההרפורמה בנמליםמשרד התחבורהנמל אשדודנמל הדרוםנמל המפרץנמל חיפהנמליםרשות החברות הממשלתיותשביתה בנמלים