שוב תקלות בקו המהיר, והפעם: התרעת חיישן אש

מדובר בתקלה שישית מאז שהושק הקו המהיר המחבר בין נתב"ג לירושלים • פני שבועיים פורסם ב"גלובס" שייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת החשמל לא סדירה

שוב תקלה בקו המהיר לירושלים: בשל התרעת חיישן הופסקה זמנית תנועת הרכבות בקו, כך הודיעה רכבת ישראל. "צוותי רכבת ישראל, 'פנתר' פועלים לבדיקת מקור ההתרעה, ולאחר שלילת תרחיש אש, תנועת הרכבות בקו תחזור לסדרה", נכתב בהודעת הרכבת.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר העניקו מכבי האש היתר הפעלה זמני לקו הרכבת המהיר מ ירושלים לנתב"ג. על פי הכבאות וההצלה, ההיתר ניתן "לאחר שנערכו ביקורות ולאחר קבלת אישורים ומסמכים מרכבת ישראל ובהמשך לדיווח של רכבת ישראל כי הליקויים שנמצאו בביקורת האחרונה תוקנו במלואם". עם זאת, מדובר בהיתר זמני כיוון שהרכבת עדיין חייבת להמציא אישור על התאמת המפוחים לתקן ולהתקין מצלמות במנהרות.

פתיחת הקו המהיר בין ירושלים לתל-אביב שמגיע בשלב זה רק עד נתב"ג לוותה בלא מעט קשיים, וכזכור האישורים להפעלתו ניתנו על ידי המשטרה וכוחות הכיבוי וההצלה ברגע האחרון - יומיים לפני פתיחת הקו להרצה.

מאז שנפתח הקו המהיר, אירעו בו לא מעט תקלות, במהלכן הופסקה תנועת הרכבות למספר שעות כל פעם. לפני שבועיים נתקעה הרכבת המהירה שעשתה את דרכה מנתב"ג לכיוון ירושלים בתוך אחת המנהרות ועליה היו כ-150 נוסעים. הרכבת חולצה כאשר חובר אליה קטר הכוננות, והנוסעים הוחזרו לתחנה ממנה יצאו כעבור שעתיים.

לפני שבועיים פורסם ב"גלובס" שייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת החשמל לא סדירה שמסופקת כיום באמצעות תחנות השנאה (טרנספורמציה) זמניות, משום שהתחנות הקבועות עדיין לא מוכנות. תחנות אלו אינן מסוגלות לספק חשמל באופן רציף וקבוע כמו התחנות הקבועות. השקת הקו המהיר עם תחנות השנאה זמניות הייתה כרוכה בסיכון להפסקות חשמל.

נזכיר כי הקו המהיר הושק לציבור הנוסעים לפני חודש. הקו היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הקו המהיר אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי-השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).