אפל הביסה את תחזיות האנליסטים אולם אכזבה עם מספר מכירות האייפונים; המניה צונחת במסחר המאוחר

החברה הביסה את תחזית הרווח למניה עם 2.91 דולר לעומת 2.78 דולר • ההכנסות גבוהות מהתחזיות של אפל עצמה שחזתה ברבעון הקודם כי ההכנסות שלה ברבעון הזה יהיו בין 60-62 מיליארד דולר • מכירת האייפונים ביחידות אפל פספסה את התחזיות, אך המחיר הממוצע בו נמכר אייפון גבוה משמעותית מהציפיות • המניה צנחה ב-5% במסחר המאוחר

טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam
טים קוק/ צילום: רויטרס Stephen Lam

אפל  דיווחה הערב על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הרביעי, והביסה את התחזיות עם רווח למניה של 2.91 דולר - מעל ציפיות האנליסטים לרווח של 2.78 דולר, וצמיחה של 41% לעומת רווח של 2.07 דולר למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

גם הכנסות החברה, 62.9 מיליארד הן מעל לציפיות להכנסות של 61.5 מיליארד דולר, ומהוות צמיחה של 20% לעומת הכנסות של 52.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. ההכנסות הן אף גבוהות מהתחזיות של אפל עצמה שחזתה ברבעון הקודם כי ההכנסות שלה ברבעון הזה יהיו בין 60-62 מיליארד דולר. מדובר ברבעון החמישי ברצף בו אפל מדווחת על צמיחה דו ספרתית בהכנסות.

מניות אפל צנחו ב-5% לאחר פרסום התוצאות. בנתון של מכירת האייפונים ביחידות, אפל דווקא פספסה את התחזיות, עם מכירות של 46.89 מיליון אייפונים לעומת ציפיות למכירה של 47.5 מיליון אייפונים. למרות זאת, המחיר הממוצע בו נמכר אייפון משמעותית מעל הציפיות - 793 דולר לעומת 750.78 דולר.

הכנסות שיא משירותים של 10 מיליארד דולר

החברה מחפשת דרכים להצמיח גם את ההכנסות שלה משירותים, הכוללות את מכירות חנות האפליקציות, מנויים לשירות אפל מיוזיק והכנסות מאחסון באייקלאוד. הכנסות אפל משירותים עומדות ברבעון זה על שיא של 10 מיליארד דולר, צמיחה של 27% מהרבעון המקביל בשנה שעברה, אך מעט מתחת לציפיות האנליסטים להכנסות של 10.2 מיליארד דולר.

"אנחנו מתרגשים לדווח על רבעון שובר שיאים נוסף שסוגר שנה פיסקלית נהדרת, שנה בה מכרנו את מכשיר ה-iOS השני מיליארד שלנו, חגגנו יום הולדת עשר לחנות האפליקציות והשגנו את ההכנסות והרווחים החזקים בהיסטוריה של אפל" אמר מנכ"ל החברה, טים קוק. "במהלך החודשיים האחרונים, הבאנו פיתוחים עצומים לצרכנים שלנו דרך גרסאות חדשות של האייפון, האפל ווטש, האייפד והמק וגם דרך ארבעת מערכות ההפעלה שלנו, ואנחנו נכנסים לעונת החגים עם הקו החזק ביותר של מוצרים ושירותים אי פעם".

אפל השיקה לפני חודשיים שלושה אייפונים חדשים, בליין היקר ביותר אי פעם - הזול מביניהם, ה-XR מתחיל מ-750 דולר, האייפון XS מתחיל מאלף דולר והאייפון XS מקס מ-1,100 דולר. איתם היא השיקה גם אפל ווטש חדש, והשבוע, החברה הודיעה על שלושה מכשירים חדשים נוספים - לפטופ מקבוק אייר, אייפד פרו ומחשב שולחני מק מיני.

מקבוק אייר החדש של אפל / צילום: רויטרס
 מקבוק אייר החדש של אפל / צילום: רויטרס