פרצת אבטחה בבנק HSBC חשפה מידע פיננסי של לקוחות

לפי הבנק, ייתכן שההאקרים נחשפו למידע פיננסי הכולל מספרי חשבון, יתרות, פרטי מקבלי תשלום, וכן מידע אישי כמו שמות מלאים של לקוחות וכתובותיהם • לא ידוע כרגע כמה חשבונות נפרצו או אם ההאקרים ניסו להשתמש בדאטה על מנת לגנוב כסף

בנק HSBC / צילום: שאטרסטוק
בנק HSBC / צילום: שאטרסטוק

האקרים פרצו לחשבונות של לקוחות בנק HSBC בארה"ב בין התאריכים 4-14 באוקטובר וניגשו למידע שלהם, כך הצהיר הבנק אמש (ג'). לפי הבנק, ייתכן שההאקרים נחשפו למידע פיננסי הכולל מספרי חשבון, סוגי חשבון, יתרות, היסטוריית פעולות כספיות, פרטי מקבלי תשלום, וכן מידע אישי כמו שמות מלאים של לקוחות, כתובותיהם, כתובת אימייל ותאריכי לידה. לא ידוע כרגע כמה חשבונות נפרצו או אם ההאקרים ניסו להשתמש בדאטה על מנת לגנוב כסף.

"HSBC מצטער על התקרית, ואנחנו נוטלים את האחריות בהגנה על לקוחות" נכתב בהצהרה שפרסם הבנק. הבנק אמר גם כי השעה את הגישה אונליין לכל הלקוחות שהושפעו מהפריצה, והתחיל בתהליכים לשינוי הססמאות ללקוחות אונליין. הוא טען כי הוסיף "שכבה נוספת של אבטחה" לחשבונות, אבל לא פירט אודותיה.

HSBC מסר בנוסף כי הלקוחות שעשויים להיות מושפעים מהפריצה קיבלו הודעה על כך, וכי הבנק מציע להם שירותי מעקב אשראי והגנה מפני גניבת זהות לשנה בחינם.

לא ידוע כרגע מה היה סוג המתקפה דרכה ההאקרים ניגשו למידע, אך ככל הנראה הם השתמשו בשמות משתמש וססמאות שדלפו במקרים של פרצות אבטחה בחברות אחרות, מתוך תקווה שהלקוחות השתמשו באותם צירופים של שמות משתמש וסיסמה גם בשירותים אחרים.