יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מכחישה: "בניגוד להדלפות השונות, אינני מתכוונת להתפטר"

עוד אמרה יו"ר הרשות השנייה: "לכל אורך הדרך עמד אל מול עיניי רק האינטרס הציבורי" • במשרד התקשורת נערכו לתרחיש שבו שמאלוב-ברקוביץ' תחליט להתפטר במפתיע ותותיר את מועצת הרשות ללא יכולת להצביע

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף
יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' / צילום: שלומי יוסף

"בניגוד להדלפות השונות, אינני מתכוונת להתפטר מתפקידי בשלב זה, אלא אוסיף למלא נאמנה את תפקידי, לרבות בשאלת המיזוג, כל עוד אני מכהנת כיו"ר הרשות השנייה" - כך מסרה היום (ד') בהודעה רשמית יו"ר מועצת הרשות השנייה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. זאת, בעקבות פרסום לפיו בכוונתה להתפטר מהמועצה רגע לפני ההכרעה על המיזוג מחר, ולאחר ששר התקשורת, איוב קרא, החליט אתמול להדיח את שמאלוב ברקוביץ' מהתפקיד.

ל"גלובס" נודע כי במשרד התקשורת נערכו לתרחיש שבו שמאלוב-ברקוביץ' תחליט להתפטר במפתיע ותותיר את מועצת הרשות השנייה ללא יכולת להצביע, שכן המשרד בחר ואישר חברת מועצה זמנית - הסופרת ד"ר איבון קוזלובסקי-גולן, שעומדת בראש התוכנית לתואר שני "תרבות הקולנוע" באוניברסיטת חיפה - אשר עברה את ועדת גילאור למינוי בכירים בשירות הציבורי וצפויה להיות חברה במועצה הבאה.

לדברי שמאלוב-ברקוביץ', "במהלך החודשים האחרונים התמודדתי מול אינטרסים רבי-עוצמה שהפעילו כל דרך כדי להשפיע על החלטת הרשות השנייה בעניין מיזוג רשת וערוץ עשר. לכל אורך הדרך עמד אל מול עיניי רק האינטרס הציבורי - הוא ולא אחר. המחוקק קבע כי יש לפתוח את שוק השידורים המסחריים לתחרות על-מנת לקיים פלורליזם וריבוי דעות בשידורי המסחריים, לרבות בשידורי החדשות. לכן ביקשתי כי הרשות תיבחן לעומק את בקשות המיזוג לפני שתגיע למסקנה כזאת או אחרת.

"נלחמתי על עמדתי המקצועית ולא הייתי מוכנה להתכופף, גם שעה שנוהל נגדי מסע שיסוי והסתה בתקשורת מצד בעלי עניין, אשר טענו שוב ושוב כאילו יו"ר הרשות מופעלת על-ידי גורמים פוליטיים. האם אירועי הימים האחרונים מחזקים או מחלישים את הטענות האלה? אני גאה במאבקי העיקש על עצמאות הרשות, ואני גאה בעמידתי האיתנה אל מול כל הלחצים שהופעלו עליי בשנה האחרונה", אמרה.

מחר, נציין, צפויים חברי מועצת הרשות השנייה להתכנס אחר-הצהריים ולאשר לפי ההערכות את המיזוג בין ערוץ עשר לרשת.

"לא מתכוונת לעבור על כך בשקט"

מוקדם יותר אמרה שמאלוב-ברקוביץ' ל"גלובס" כי "בקשת המיזוג של רשת וערוץ עשר היא לא נושא פרטי, לכן אבצע את תפקידי, כפי שעשיתי עד היום, על הצד הטוב ביותר. את המלחמה על השם שלי אעשה במקום אחר, כי אני לא מתכוונת לעבור על כך בשקט".

השאלה מה תעשה שמאלוב-ברקוביץ' הטרידה היום לא מעט גורמים הקשורים למיזוג בין ערוץ עשר לרשת. ביניהם גם את חברי המועצה ששמעו על ההחלטה מהתקשורת, מבלי שהובהר להם מה המשך ההליך, והאם הם צפויים להתכנס מחר כמתוכנן כדי לקבל החלטה בנושא המיזוג.

אתמול (ג'), נזכיר, יום לפני המועד שבו ביקש קרא מהמועצה לקבל הכרעה בסוגיית המיזוג, התקבלה לפתע הודעה כי שר התקשורת איוב קרא דחה את ההכרעה ביום, זאת למרות שבפועל אין לו סמכות לעשות זאת. שעות ספורות לאחר מכן ושבועות ספורים לאחר שקרא יצא בהצהרות נלהבות בנוגע להתאמתה של שמאלוב-ברקוביץ' לתפקיד היו"ר, הגיע הטוויסט המפתיע: הודעה לתקשורת על כך שהוחלט שלא להאריך את כהונתה ב-4 שנים נוספות.