כנסיית השטן תובעת את נטפליקס ב-150 מיליון דולר

התנועה טוענת כי פסל של אל בעל ראש עז שמופיע בסדרה "הרפתקאותיה המצמררות של סברינה" דומה באופן מחשיד לסמלה המרכזי של כנסיית השטן

נטפליקס / צילום: שאטרסטוק
נטפליקס / צילום: שאטרסטוק

כנסיית השטן תובעת את נטפליקס ו-וורנר ברדרס ב-150 מיליון דולר, בטענה כי שתי החברות הפרו את זכויות היוצרים, פגעו בסימן המסחרי וגרמו נזק למוניטין התנועה - כך לפי מסמכים שהוגשו אתמול לבית המשפט בניו-יורק. 

במרכז הסכסוך נמצא בפומט, שתואר במסמכי התביעה כ"אל אנדרוגיני עם ראש עז". פסלו של האל השטני מופיע כשהוא מוקף בילדים בסדרה "הרפתקאותיה המצמררות של סברינה", שמשודרת בנטפליקס. 

לטענת התביעה, הפסל של בפומט בסדרה דומה מאוד לפסל של בפומט שהציבו חברי כת השטן בדטרויט ב-2015. "הפסל של בפומט הפך לסמל המרכזי שמייצג את אנשי כת השטן", הסביר מייסד התנועה, לוסיאן גרייבס. 

"תוכנית של נטפליקס עם מחלקת הפקה שעשתה חיפוש בגוגל מאפילה עכשיו על כל המשמעות הזו... אנשים רבים, שלא שמעו עלינו מעולם, יזהו עכשיו את הפסל הזה כפסל מ'סברינה', דבר שמחליש ולועג לכל הפרויקט הזה", הוסיף גרייבס. 

חברי כנסיית השטן טוענים כי מאחר שהפסל בולט מאוד בסדרה, הם מקושרים עם "הדמות המרושעת" שמוצגת בסדרה. הדמויות בסדרה, שסוגדות ל"אדון האפל" או לשטן, עוסקות, בין השאר בקניבליזם, מאגיה שחורה, רצח ועינויים. 

לעומת זאת, לטענת התנועה, "כנסיית השטן לא מקדמת רשע, מחזיקה בעיקרון הבסיסי שסבל לא מוצדק אינו דבר טוב, ותומכת בהפחתה של סבל". לפי השקפתם, השטן הוא "מורד בסמכות של אלוהים, ולא ישות מרושעת".