קוקה קולה ישראל מייקרת גם את קלסברג וטובורג

למשל מדובר בייקור של בקבוקי 330 מ"ל של קרלסברג ב-2.8% ושל טובורג ב-3.2%

קרלסברג / באדיבות החברה המרכזית למשקאות
קרלסברג / באדיבות החברה המרכזית למשקאות

רגע לפני סוף השבוע, וכחודש לאחר שהודיעה על ייקור המשקאות הקלים שלה, החברה המרכזית המוכרת גם כקוקה קולה ישראל מכריזה היום (ה') כי היא מייקרת בין השאר גם את מחירי מותגי בירות שלה. מהפירוט החלקי אותו שחררה החברה עד כה, עולה כי מדובר בהעלאת מחירים של אף יותר מ-3%.

על פי הודעת החברה מדובר בייקור בשיעור של 2.4% בממוצע, ב"מחירון של חלק ממוצרי הבירה". מדובר בייקור של בקבוקי 330 מ"ל של קרלסברג ב-2.8% ושל טובורג ב-3.2%.

בחברה מצהירים כי אינם משנים את המחירון של בקבוקי בירה אחרים דוגמת ויינשטפן, הוגרדן, וסטלה ארטואה. לטענת החברה, " עדכון זה מתבצע עקב עליית התשומות לתעשייה ועליית מחיר הלתת שהינו רכיב מרכזי בייצור הבירה".

זהו הייקור השלישי בתוך חודשים ספורים בו נוקטת החברה המרכזית, שהינה יצרנית המשקאות הגדולה בישראל, לאחר שכבר שייקרה את מוצרי החלב (טרה, מולר, צוריאל) והמשקאות הקלים שלה. המתחרה טמפו הודיעה לאחרונה על ייקור מוצריה, בהם גם משקאות קלים, וגם בירות ומשקאות חריפים אחרים, ואליה הצטרפה גם יצרנית המשקאות יפאורה. המהלכים של החברות הללו מתווספים לעליות מחירים של ספקיות מזון ומשקאות אחרות, שכבר הפך בברור לגל התייקרויות במשק. ביניהן תנובה, סוגת, ויסוצקי, מלח הארץ, עוף טוב, גד ועוד.