דוחות חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים: צמיחה של 62% ברבעון השלישי

הרבעון השלישי של 2018 הסתכם עבור חברת הנדל"ן עם רווח נקי של 101.2 מיליון שקל • בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הציגה החברה רווח נקי של 316.9 מיליון שקל • כלכלית ירושלים מובילה כיום הליך של מיזוג בעסקת מניות עם החברה הבת, מבני תעשייה

דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים / צילום: איל יצהר
דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן כלכלית ירושלים  סיכמה היום את הרבעון השלישי של 2018 עם רווח נקי של 101.2 מיליון שקל, המשקף צמיחה של 62.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בין השאר, נהנתה החברה ברבעון השלישי מעליית ערך נדל"ן להשקעה של 104.4 מיליון שקל, שתרמה לצמיחה ברווחים.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הציגה החברה רווח נקי של 316.9 מיליון שקל, בין השאר בסיוע עלייה של 180.1 מיליון שקל בערך הנדל"ן להשקעה של החברה. בתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה רווח נקי של 111.6 מיליון שקל, כאשר אז נרשם רווח של 94.3 מיליון שקל בלבד מעליית ערך הנדל"ן.

כלכלית ירושלים והחברות הבנות, מבני תעשיה ודרבן, מחזיקות יחדיו ב-626 נכסים מניבים בישראל, ב-21 נכסים מניבים במערב אירופה, ב-4 נכסים מניבים במזרח אירופה וב-5 נוספים בצפון אמריקה.

את הרבעון השלישי סיימה החברה עם רווח מפעולות השכרה (NOI) 171.9 מיליון שקל, לעומת 177 מיליון שקל ברבעון המקביל. לדברי החברה, נבעה את הירידה ב-NOI בעיקר ממימוש נכסים בחו"ל. בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם ה-NOI ב-416 מיליון שקל, לעומת 418 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

עם זאת, בכל הקשור ל-FFO (תזרים שוטף מפעילות) מציגה כלכלית ירושלים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה צמיחה של 31% ל-258 מיליון שקל, לעומת התקופה המקבילה. ברבעון השלישי לבדו צמח ה-FFO ב-30.6% ל-98 מיליון שקל.

במקביל, מציגה כלכלית את הירידה המתמשכת ביחסי המינוף שלה. יחס החוב ל-CAP ירד בסוף ספטמבר ל-57.3%, לעומת 63.4% בסוף דצמבר 2017 ובהשוואה ל-71% בסוף 2016. בשש השנים הקרובות תעמוד החברה בפני קצב פירעונות חוב נוח למדי של כ-130 מיליון שקל בשנה (תשלומי קרן במונחי סולו).

ההון העצמי גדל השנה בחצי מיליארד שקל

מנכ"ל כלכלית ירושלים, דודו זבידה, הדגיש כי "אנו ממשיכים במימוש האסטרטגיה הממקדת את החברה בפעילותה העסקית בישראל תוך חיזוק וגידול תזרים המזומנים. אנו מרכזים מאמצים משמעותיים על מנת ליזום ולקדם פרויקטים חדשים בישראל, בנכסים קיימים ובתחומים שונים כמו למשל פרויקט הדגל של החברה ברחוב הסוללים בתל אביב אשר יכלול מגורים, משרדים ומסחר גם יחד".

כלכלית ירושלים מובילה כיום הליך של מיזוג בעסקת מניות עם החברה הבת, מבני תעשייה. ביוני השנה פנה דירקטוריון כלכלית ירושלים לדירקטוריון מבני תעשיה בהצעה לניהול משא ומתן על הסכם למיזוג בעסקת מניות, שיגדיל עוד יותר את ההון העצמי של החברה.

לדברי כלכלית ירושלים, המיזוג הצפוי יהפוך את החברה והחברות הבנות שלה לאחת מקבוצות הנדל"ן הגדולות והמובילות במשק. נכון לסוף ספטמבר, הציגה כלכלית ירושלים הון עצמי של 3.7 מיליארד שקל, המשקף עלייה של כחצי מיליארד שקל מתחילת השנה.

כיום נסחרת כלכלית ירושלים לפי שווי של 2.94 מיליארד שקל, כאשר מבני תעשייה נסחרת לפי שווי של 2.4 מיליארד שקל. כיום מחזיקה כלכלית ירושלים ב-68.3% ממבני תעשיה.