מחסור בחלב בכל רחבי הארץ; תנובה: "הסיבה - עבודות תחזוקה בקווי הייצור"

עדויות קמעונאים: "כבר מספר ימים שיש מחסור. אנחנו מזמינים כמות מסוימת של ארגזי חלב מתנובה, מקבלים רק חצי מהכמות שהזמנו, והצרכנים מסיימים את הסחורה כבר בשעות הבוקר-צהריים, כך שבערב לא נשאר"

מדפים ריקים מחלב בקרטון / צילום: שני מוזס
מדפים ריקים מחלב בקרטון / צילום: שני מוזס

מחסור בחלב ברשתות השיווק. לידי "גלובס" הגיעו טענות של קמעונאים אשר מדווחים על חוסרים מתמשכים בימים האחרונים באספקה של קרטוני חלב ובראשם קרטונים של תנובה, בעיקר החלב הסטנדרטי תחת מחיר מפוקח בקרטון של 3%.

ואולם נרשם מחסור גם במוצרי החלב של טרה וגם בסוגי חלב אחרים. ברשתות מסוימות נרשמו חוסרים כבר בשבוע שעבר, וברשתות נוספות מדובר בחוסרים שנמשכים עד הערב.

מבדיקת "גלובס" עולה כי בסניפים מסוימים לא היה ניתן למצוא כלל חלב 3%, לא בקרטון ולא בשקית, ונותרו כמויות בודדות של חלב 1%. תנובה בניהולו של אייל מליס שולטת במכירות קרטוני החלב, ומחזיקה בנתח שוק של 60%, וזאת לעומת נתח שוק של כ-20% בטרה.

גורמים ברשתות הקמעונאות אמרו היום (א') ל"גלובס" כי החוסרים נובעים מירידה בכמויות הייצור גם של תנובה, אך גם של טרה, בשל עבודות תחזוקה בקווי הייצור. "תנובה מספקת בממוצע רק 50%-75% מהביקוש. החוסרים נובעים מעבודות תחזוקה במכונה בתנובה שאורזת חלב בקרטון. בשאר המוצרים אין חוסרים באספקה לרשתות, ושאר המוצרים נגמרים בגלל חוסר במוצר הנמכר ביותר - קרטון 3%". ואולם ברשת אחרת אמרו ל"גלובס" כי נרשם מחסור מוקדם יותר בקווי הייצור של טרה, אשר היה זה שהביא לחוסרים.

בשיחה עם "גלובס" אומר קמעונאי כי "כבר מספר ימים שיש מחסור. אנחנו מזמינים כמות מסוימת של ארגזי חלב מתנובה, מקבלים רק חצי מהכמות שהזמנו, והצרכנים מסיימים את הסחורה כבר בשעות הבוקר-צהריים, כך שבערב לא נשאר". ברשת אחרת אמרו הערב ל"גלובס": "אפילו את החלב שאני קונה לילדים שלי אני צריך לקנות מסניף של רשת מתחרה, כי אצלנו נגמר המלאי".

מתנובה נמסר בתגובה: "מתקופת החגים חלה עלייה חדה בביקוש לחלב תנובה בקרטון, שבגינה נוצר מחסור חלקי. כחלק משגרת העבודה, תנובה ביצעה בימים האחרונים עבודות תחזוקה שוטפות בקווי הייצור, שנדחו בשל הביקוש הרב. אנו מאמינים שבימים הקרובים תנובה תענה על מלוא הביקוש לחלב תנובה".

מחברת טרה לא נמסרה תגובה.