סמסונג רוצה לאתגר את החברות המובילות בתחום מחשוב הענן

החברה  תציע שירותי ענן לחברות, בניסיון לאתגר את ספקיות מחשוב הענן המובילות בעולם - אמזון, מיקרוסופט וגוגל, ולשם כך היא בונה מרכז חדש למחשוב ענן בעיר צ'אנצ'ון בדרום קוריאה

סמסונג / צילום: רויטרס
סמסונג / צילום: רויטרס

סמסונג תציע שירותי ענן לחברות, בניסיון לאתגר את ספקיות מחשוב הענן המובילות בעולם - אמזון, מיקרוסופט וגוגל, ולשם כך היא בונה מרכז חדש למחשוב ענן בעיר צ'אנצ'ון שבדרום קוריאה. "עידן הענן מגיע, ואם לא נהיה חלק ממנו, נמצא את עצמנו ללא עסקים", אמר לבלומברג קים הו, סגן נשיא בזרוע התוכנה והענן של סמסונג, סמסונג SDS, שמובילה את הפרויקט.

הבחירה להקים את המפעל בצ'אנצ'ון נובעת מיתרונותיו הטבעיים של המיקום. העיר נמצאת במחוז בדרום קוריאה שהכי פחות מועד לרעידות אדמה, והטמפרטורה בו נמוכה בממוצע בשתי מעלות לעומת הבירה סיאול, מה שעוזר להפחית את עלויות הקירור של המרכז ב-80%. אך המיקום גם נחשב למסוכן, מאחר שהוא נמצא פחות משעה נסיעה מהגבול עם צפון קוריאה, אזור בו יש נוכחות צבאית גבוהה. אלא שבסמסונג מקווים שבהמשך מקווים יוכלו להקים מרכזי דאטה גם בצפון קוריאה עצמה, אם היחסים בין שתי המדינות ימשיכו להשתפר.

הנק ביי, המהנדס שמוביל את הבנייה של המפעל בצ'אנצ'ון, אמר לבלומברג כי החלום שלו הוא לבנות מרכז דאטה באזור בצפון קוריאה בו הטמפרטורות בחורף עשויות לרדת עד 20- מעלות צלזיוס, דבר שכמובן יפחית את עלות קירור השרתים עוד יותר. סגן נשיא סמסונג, ג'יי לי, ביקר בצפון קוריאה בספטמבר כחלק ממשלחת עסקית בהובלת הנשיא מון גי'אה-אין.

בתוך כך, האנליסט ברנט ת'יל מחברת Jefferies צופה כי הכנסות אמזון, החברה המובילה כרגע במחשוב ענן, ואחת משלושת הענקיות שסמסונג מצפה לאתגר, יגיעו ל-71 מיליארד דולר מחטיבת מחשוב הענן (AWS) עד שנת 2022. הוא צופה כי שווי חטיבת הענן של אמזון בזמן זה יגיע ל-350 מיליארד דולר. ת'יל פרסם את התחזית לאחר שהשתתף בכנס הענן של אמזון בלאס וגאס, וטען כי ההובלה של AWS בשוק ניכרת והשתקפה במספר המשתתפים בכנס, באימוץ הטכנולוגיה על-ידי לקוחות ובקצב החדשנות שאמזון מציגה.