ההמלצות בתיקי 1000 ו-2000 - בהמתנה להכרעת הפרקליטות והיועמ"ש

בשני התיקים האמורים, התגבשה לדעת המשטרה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות נגד נתניהו לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי

ההמלצות בתיק 4000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו מצטרפות להמלצות המשטרה בתיקי 1000 ו-2000, אשר גם לפיהן התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס חשדות נגד נתניהו לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בשני התיקים האמורים.

בהמתנה להכרעת הפרקליטות
 בהמתנה להכרעת הפרקליטות

המלצות אלה פורסמו ב-13 בפברואר 2018, והן ממתינות כעת להכרעת פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי מנדלבליט הקים צוות פרקליטים נוסף שאמור לבחון את תיקי 1000 ו-2000 במקביל לצוות הפרקליטים הראשי המלווה את חקירות נתניהו.

תיק 1000 עוסק בחשד לפיו אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'ימס פאקר העניקו לנתניהו במהלך השנים טובות הנאה בסכום כולל של כמיליון שקל, בין היתר באמצעות סיגרים, תכשיטים ושמפניות, ובתמורה נתניהו פעל לקידום עניינו הכלכליים והמסחריים של מילצ'ן.

בכל הנוגע ליחסיו עם פאקר, ובניגוד למערכת היחסים השוחדית לכאורה עם מילצ'ן, קבעה המשטרה כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת נגד נתניהו לביסוס חשדות לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים בלבד. בנוסף, נקבע בהמלצות כי התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביסוס עבירה של מתן שוחד נגד מילצ'ן.

תיק 2000, עוסק בחשד לפיו נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, נקטו פעולות שתכליתן לקדם את האינטרסים האחד של האחר, או לכל הפחות הציגו האחד לשני מצג כאמור.

במסגרת מפגשי השניים שתועדו בהקלטות שמסר עד המדינה בפרשה, ארי הרו (לשעבר ראש הסגל של נתניהו), דובר על כך שמוזס יסייע לנתניהו באמצעות סיקור חיובי ואוהד ב"ידיעות", ואילו בתמורה נתניהו יסייע למוזס לקדם את האינטרסים הכלכליים של "ידיעות" ומוזס באמצעות, בין היתר, צמצום תפוצתו של העיתון "ישראל היום".

עוד נקבע בהמלצות כי נגד מוזס התגבשה תשתית ראייתית שדי בה על-מנת לבסס חשדות לביצוע עבירה של הצעת שוחד.

בשבוע שעבר פרסם העיתונאי אביעד גליקמן מחדשות עשר כי עו"ד ליאת בן-ארי הגישה לפרקליט המדינה חוות-דעת ממנה עולה כי היא סבורה שיש להגיש כתב אישום באשמת שוחד נגד מוזס ונתניהו. משרד המשפטים לא אישר את הדיווח. 

*** חזקת החפות: בנימין ושרה נתניהו, שאול, איריס ואור אלוביץ, עמיקם שורר, זאב רובינשטיין וסטלה הנדלר הם בבחינת חשודים. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי, ושמורה להם חזקת החפות.