בלווטניק ורקנאטי ישלטו בערוץ עשר-רשת הממוזג

חברת RGE שבה הם מחזיקים יחד עם נדב טופולסקי תחזיק 68% מהערוץ הממוזג והיתרה תהיה בידי בעלי רשת • ההסכם כולל בשלב זה חלוקה בין בעלי המניות שהחזיקו עד עתה בכל אחד מהערוצים בנפרד - למרות שבהמשך צפויים להיכנס בעלי מניות נוספים לערוץ הממוזג

חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר
חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר

לאחר אינספור מהמורות והפתעות נחתם פרק משמעותי בדרך למיזוג ערוץ עשר ורשת: ל"גלובס" נודע, כי לאחר עיכובים חתמו בעלי המניות של שני הערוצים על הסכם שמגדיר בין היתר את חלוקת המניות ביום המיזוג.

בין החומרים שהוגשו לאישור הצהירו בעלי המניות על ההחזקות העתידיות בערוץ החדש: חברת RGE תהיה בעלת השליטה, ותחזיק באמצעות חברה חדשה 68% מהערוץ הממוזג (בעלי המניות בחברה שתחזיק בערוץ הממוזג הם לן בלווטניק, משפחת רקנאטי ונדב טופולסקי); בעלי רשת הנוכחיים, אודי אנג׳ל, עידן עופר, מיכאל שטראוס וקבוצת אנדמול, יחזיקו 32% מהערוץ הממוזג, שיהיה תחת ניהולו של יוסי ורשבסקי.

ביום חמישי האחרון פקע המועד שהקציבה מועצת הרשות השנייה לשני הערוצים כדי שאלה יציגו לה גם הסכם מיזוג חתום בין בעלי המניות של רשת ועשר, וגם הסכם על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת, אך למרות זאת המסמכים הללו טרם הוצגו. עם זאת, במועצה קיבלו הודעה כי כל ההשלמות הנדרשות יוגשו כבר ביום ראשון הקרוב (מחר).

כאמור, ההסכם בין רשת לעשר כולל בשלב הזה חלוקת מניות בין בעלי המניות שהחזיקו עד עתה בכל אחד מהערוצים בנפרד - זאת למרות שבהמשך צפויים להיכנס בעלי מניות נוספים לערוץ. הסיבה לכך היא קיצור תהליכים: ברשת ובעשר שואפים לעלות עם הערוץ הממוזג כבר באמצע ינואר. אם המועצה הייתה נדרשת לבדוק ולאשר בעלי מניות חדשים שאין להם כיום החזקות בטלוויזיה, התהליך היה אורך זמן רב יותר. בצורה הזאת אין צורך לאשר בעלי מניות חדשים והאישור יכול להינתן בקלות.

נזכיר כי עבר חודש מאז קיבלו ערוץ עשר ורשת את אישור מועצת הרשות השנייה למיזוג שהן מבקשות לבצע, אך ההסכם בין בעלי המניות התמהמה - וכך גם מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת - שנתקלה בקשיים.

לפני שבועיים העבירו רשת וערוץ עשר מכתב משותף למועצת הרשות השנייה שבו הן מבקשות לדחות את המועד שבו נדרשו להציג את ההשלמות. בקשתן התקבלה וניתנה דחייה של שבועיים. כפי שנחשף לראשונה בגלובס לפני שבוע נחתם הסכם בין רשת לקשת, שלפיו קשת תשלם לרשת 120 מיליון שקל עבור חלקה בחברת החדשות.