בן משה לא עמד בלו"ז: מחזיקי האג"ח של אפריקה באסיפה מיוחדת

אחרי שבן משה לא עמד בלוח הזמנים שקבע בית המשפט להשלמת התנאים לקיום הסדר החוב - מחזיקי האג"ח מכונסים כעת בישיבה מיוחדת • לדברי בא כוחו של בן משה, האישורים מהממונים על הגבלים עסקיים בחלק מהמדינות בהם פועלת אפריקה ישראל טרם התקבלו

מוטי בן משה / צילום:אניה בושמן
מוטי בן משה / צילום:אניה בושמן

מחזיקי אגרות החוב של חברת אפריקה  ישראל מכונסים כעת לאסיפה מיוחדת, לאור הודעת המשקיע מוטי בן משה כי לא עמד בלוח הזמנים שקבע בית המשפט להשלמת כל התנאים המתלים לקיום הסדר החוב.

בפתח הדיון אמר עורך דין רענן קליר, בא כוחו של בן משה, כי התהליך של קבלת אישורים מהממונים על הגבלים עסקיים בחלק מהמדינות בהם פועלת אפריקה ישראל טרם התקבלו. מדובר בפולין, בצ'כיה ובסרביה. לדבריו האישורים עשויים להתקבל תוך זמן קצר אבל אין ודאות לכך, ואם לא יתקבל עד חג המולד יתקבל רק באמצע ינואר.

עורך דין קליר הבהיר כי עקב מצב זה נדרשת ארכה לקבלת האישורים. "מבחינתנו הדבר הזה אמור היה להיות טריוויאלי. ניתנו עורכות רבות לאורך כל הדרך וגם כאן זה היה צריך להינתן, אבל הנאמנים בחרו בדרך אחרת של פניה למחזיקים והחלטת המחזיקים להעלות דרישות נוספות. להבנתנו זה לא ראוי לדרוש תשלום ריבית על האורכה. בסופו של דבר אנחנו ערים לדרישת חלק מהמחזיקים לקבל ריבית נוספת אבל אנחנו רואים את זה אחרת. אנחנו גם רואים את כל התהליך כלא ראוי זה מזיק מאוד ואנחנו מצרים על זה. השורה התחתונה מבחינתנו היא לעשות ארכה ולהוציא את ההסדר".

בתגובה, שאל עורך דין אופיר נאור, המייצג את נאמן אג"ח כ"ח, האם לא קיים כאן תמריץ כלכלי לבן משה לעכב את ההסדר. על השאלה השיב עו"ד קליר כי כמה אבסורד יכול לחשוב מישהו, שמי שקונה חברה ירצה לעכב את הרכישה. כמה מחזיקי אגח צעקו בתגובה, "למה לא גייסתם את הכסף או הראתם שיש לכם את האפשרות לכך". עורך דין קליר השיב כי כל מדובר על תנאים שאינם קיימים בהסדר וכי מבחינתם שום דבר לא השתנה.

בהמשך נשאל עו"ד נאור מדוע לא לפצות את המחזיקים על העיכוב המוסף. בתשובה אמר עו"ד קליר כי "מוטי לא נעלם, הוא כאן ואפשר לדבר על הכל". עם זאת הדברים לא שכנעו את נציגי הגופים המוסדיים וקרנות הגידור, ואילו טענו כי בן משה היה צריך להציע תשלום ריבית על העיכוב מרצונו הטוב.

עורך דין גיא גיסין, בא כוח נאמן אגח כ"ו-כ"ז, שאל האם הדברים היחידים שמעכבים את ההסדר הם שלושת האישורים בצ'כיה, סרביה לפולין. על כך השיב עו"ד קליר, כי חוץ מעניין ההגבלים העסקיים, כל התנאים האחרים הוסדרו.

בהמשך אמר עו"ד קליר כי "עמדתנו היא שלא מגיע תשלום ריבית נוסף, אבל אתן אומרים שמגיע, אז אני אצא ואתייעץ בטלפון עם מי שצריך".