אשטרום נכסים והראל מוכרות בניין משרדים בגרמניה ב-162 מיליון שקל

שתי החברות רכשו את הנכס (אשטרום מחזיקה ב-51% ממנו והראל ב-49%) בשנת 2010 בכ-126 מיליון שקל • בגין העסקה צפויה אשטרום נכסים לרשום בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס בסך של כ-18.8 מיליון שקל

ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים / צילום: אתר החברה
ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים / צילום: אתר החברה

אשטרום נכסים וחברת הביטוח והפיננסים הראל השקעות  מוכרות בניין משרדים בגרמניה. אשטרום נכסים ם, הנמצאת בשליטת קבוצת אשטרום ומנוהלת על-ידי ירון רוקמן, דיווחה היום כי חתמה ביחד עם הראל על חוזה למכירת הנכס - בניין משרדים בעיר הנובר - תמורת כ-162 מיליון שקל (37.85 מיליון אירו).

שתי החברות רכשו את הנכס (אשטרום מחזיקה ב-51% ממנו והראל ב-49%) בשנת 2010 בכ-126 מיליון שקל. רוכש הבניין הפקיד במועד חתימת ההסכם כ-1.9 מיליון אירו בחשבון נאמנות. יתרת התמורה תשולם במועד השלמת ההסכם (עד 30 ביוני 2019).

השלמת ההסכם מותנית בהתקיימותם של מספר תנאים מתלים כמקובל בהסכמים מסוג זה, ביניהם רישום הערת אזהרה על הנכס וקבלת ויתור מעיריית הנובר על זכות הסירוב המוקנית לה על פי הדין הגרמני. בגין העסקה צפויה אשטרום נכסים לרשום בדוחותיה הכספיים רווח לפני מס בסך של כ-18.8 מיליון שקל (4.4 מיליון אירו), ועם השלמת המכירה ינבע לה תזרים מזומנים של כ-10 מיליון אירו (42.5 מיליון שקל).

לאחר מכירת הנכס בהנובר תחזיק אשטרום נכסים ב-16 נכסים בגרמניה, מתוכם שבעה מוחזקים בבעלות מלאה, והשאר מוחזקים בשותפויות.

אשטרום נכסים עוסקת, בעצמה ובאמצעות שותפויות עם חברות אחרות, בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל (כיום בגרמניה), הכולל קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה, קרקעות ועוד, המיועדים בעיקר להשכרה.

מניית אשטרום נכסים רשמה היום ירידה קלה. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של אחוזים בודדים, ושוויה של החברה הגיע לכ-1.3 מיליארד שקל.

את הרבעון השלישי השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-59 מיליון שקל, ירידה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-44 מיליון שקל, עלייה של 7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם ירידה של 5.6% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שעמדו ברמה של כ-168 מיליון שקל, בעוד שהרווח הנקי שלה הצטמק ב-5.5% לרמה של כ-123 מיליון שקל.

ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, ציין היום כי "אנו ממשיכים בפעילות השוטפת לאיתור נכסים מניבים בעלי פוטנציאל השבחה, המתאימים לתמהיל פורטפוליו נכסי החברה המניבים בישראל ובחו"ל, כדוגמת שלושת בנייני המשרדים בגרמניה שנרכשו בתחילת השנה".