אין על איילת שקד

הרבה נחת יש לשקד מתפקידה כשרת המשפטים. יושבת עם אנשי ההתנחלויות, והיא כמו יהלום זוהר ביניהם

שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף
שרת המשפטים איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מי עושה יותר למען ההתנחלויות? את רובנו השאלה הזאת לא ממש מעניינת, אבל יש מקומות בהם היא מסעירה ומעוררת. כמו למשל הבית היהודי. הייתה להם אתמול (ב') ישיבה עם ראשי ההתנחלויות. הנה תיאור שהובא היום באתר "סרוגים": "בדיון האשים אחד מראשי המועצות את ראש הממשלה כי חלק מהסדרת היישובים שנעשתה עד היום לא קרתה אצל נתניהו אלא במשרד אחר", והוסיף ברמז: "כולנו יודעים מי עבדה קשה בשביל זה".

איילת שקד פנתה אליו: "תגיד, תגיד את זה (את שמה) בקול רם", והוא השיב: "משרד המשפטים כמובן. שקד מחויכת". סוף ציטוט.

הרבה נחת יש לשקד מתפקידה כשרת המשפטים. יושבת עם אנשי ההתנחלויות, אנשים דתיים מאוד בדרך-כלל, והיא כמו יהלום זוהר ביניהם. אבל היא מצליחה לתמרן ביניהם ואיתם כאילו נולדה בבני-ברק. למעשה שקד היא חוזרת בתשובה, למרות שלא הודיעה על כך ואינה שומרת על חוקי הדת מעבר למה שהיא נאלצת מפאת דרישות הפוליטיקה. וכמו רוב החוזרים בתשובה, היא יותר דתייה מהאפיפיור, לא פחות קנאית להתנחלויות מהגברים שבחבורה.

לא לשם שמיים

כמובן ששקד איננה רונה רמון. רונה פעלה רבות למען ילדים ובכלל, והכול באלמוניות ובענווה. שכרה היה במעשיה, לא בקבלת קרדיט פומבי עליהם. שקד, לעומתה, לא עושה דבר לשם שמיים. כפי שרואים מהדיווח ב"סרוגים", אם נמנעים מלומר את שמה לצורך קבלת קרדיט, היא מעודדת את הדובר לעשות זאת. ידע העולם כולו ששקד היא זו שדואגת למתנחלים, לא אף אחד אחר, גם לא ראש הממשלה. בעיקר לא ראש הממשלה.

מה אומרים הרבנים?

אנחנו שומעים לרוב רבנים המתנגדים למעורבות נשים בעניינים ציבוריים, ולמעשה כמעט בכל עניין חוץ מבישול וטיפול בילדים. והנה יש להם את איילת שקד שעובדת בשבילם במסירות אין-קץ. מה הם חושבים על זה? 

שתי נשים

רונה רמון הלכה לעולמה, ושרה נתניהו חוזרת מביקור מיותר בגוואטמלה. לאחר חניית ביניים בישראל היא תמריא לברזיל.