אבי גבאי: אין למתווה הגז הצדקה כלכלית. המתווה יתפרק

יו"ר המחנה הציוני אמר את הדברים בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בפאנל בהשתתפות כל ראשי המפלגות הגדולות, ביניהם יאיר לפיד, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וציפי לבני • גבאי תקף: "לא רוצה לשבת בממשלה בראשות נתניהו, בלי קשר לכתב אישום"

יו"ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, תקף היום (ד') בוועידת "גלובס" לעסקים בירושלים, את המדיניות הכלכלית של הממשלה בראשות בנימין נתניהו. גבאי אמר כי "אפשר להוריד את יוקר המחייה". לדבריו, "יוקר המחייה הוא האיום הגדול ביותר על ישראל. איום יותר גדול מהביטחון". גבאי הבטיח כי: "אם אהיה ראש ממשלה, תוך שנתיים יוקר המחייה ירד משמעותית". לדבריו, "אשנה סדרי עדיפויות ואת המערכת הציבורית שהרגולציה שלה והביורוקרטיה שלה חונקות את הכלכלה. צריך יותר רופאים, יותר מורים, יותר אחיות. אבל פחות רגולציה וביורוקרטיה".

גבאי הוסיף ואמר "אני מאלה שמאמינים שאפשר לשנות. אני רואה שנתניהו ולפיד רבים מי אחראי לירידת מחירי החשמל. אף אחד מהם לא אחראי. גבאי אמר שיש לפרק את מתווה הגז. "נקבע במתווה מחיר מטורף של 6 דולר שאין לו הצדקה כלכלית. דברים לא הגיוניים סופם להתפרק. המתווה הזה יתפרק ונחזיר את המחיר הראוי שהציבור צריך לשלם".

לדברי גבאי, "הרפורמה בחברת החשמל מיותרת ולא תוזיל את מחירי החשמל באגורה. יש מלא רפורמות אבל יוקר המחייה לא יורד. רוב הרפורמות אין בהן כלום. זה הצגות לתקשורת. רפורמת החשמל היא כזו. היא 'כאילו' נועדה להעביר את ייצור לגורמים פרטים שהם לא יותר יעילים מחברת החשמל".

גבאי ענה לשאלותיהן של עורכת "גלובס", נעמה סיקולר, והפרשניות סטלה קורין-ליבר וטל שניידר. גבאי ציין שרוב הצעירים מסתכלים קדימה לעתיד. "בבחירות הבאות יהיו הפתעות. אני מאמין שננצח את הבחירות", אמר גבאי. נבואת הניצחון של גבאי בבחירות התקבלה בפרץ צחקו בקרב חלק מהקהל.

גבאי הבטיח לצרף אנשים טובים למפלגתו ו"לאזן את הרשימה". הוא אמר עם זאת שבכוונתו להמשיך להוביל את המפלגה. "אני נבחרתי כיו"ר מפלגת העבודה והקמנו את המחנה הציוני. המבחן היחידי שלי הוא בבחירות". גבאי אמר שהוא לא ישב גם בעתיד בממשלה של נתניהו.