סילבן אדמס, האיש שהביא את הג'ירו ד'איטליה לישראל: "שלהביא לכאן אירועים כאלו זו התשובה ל-BDS"

"מיליארד בני אדם צפו באירוע הזה. הם ראו את כל ישראל, כי המירוץ נערך בחוץ, באוויר, בנופים, לא כמו משחק כדורגל שרואים מגרש כדורגל. מיליארד אנשים צפו בנו בלי הפילטרים שמציגים בחדשות"

סילבן אדמס, האיש שהביא את הג'ירו ד'איטליה לישראל, השתתף היום (ה') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" בראיון עם הכתבת טל שניידר.

איך הבאת את האירוע הגדול של הג'ירו ד'איטליה לישראל, ומה גרם לך לעשות את זה?
אדמס: "אני עצמי מתחרה באופניים, ויש לי ידע בתחום הזה. יש לי קשרים, וארגנתי פגישה עם ראש הג'ירו ובאתי עם הרעיון. בפעם הראשונה הוא צחק עליי. הוא לא חשב שאני רציני, כי הג'ירו ד'איטליה לא עזב את אירופה לפניי. הוא ראה את המדינה היפה שלנו, את הגיאוגרפיה שלנו, את זה שיש לנו תרבות אופניים, שאנחנו חברה מודרנית ופלורליסטית ומעל הכול זו מדינה בטוחה. לצערי, יש לנו תדמית שאנחנו צריכים להילחם כל היום להוכיח שאנחנו מדינה נורמלית. כשהוא ראה שאני רציני, עשינו את העסקה. זו הפעם הראשונה שגרנד טור יצא מאירופה - עשינו היסטוריה". 

מה המשמעות של אירוע כזה?
"מיליארד בני אדם צפו באירוע הזה. הם ראו את כל ישראל, כי המירוץ הרי נערך בחוץ, באוויר, בנופים, לא כמו משחק כדורגל שרואים מגרש כדורגל. היו לנו מיליארד אנשים שצפו בנו בלי פילטרים שמציגים בחדשות, ורואים את ישראל כמקום לא בטוח. כאן הגענו למאסות של אנשים שלא אכפת להם מפוליטיקה ומנושאי צבא והם פשוט צפו עם פתיחות. הרבה אנשים צעירים, שהם לא פוליטיקאים והם רוצים לחוות חוויות טובות בלי פילטרים. מיליארד מבקרים ביקרו בישראל דרך המסך".

מה יש בתחום של אופניים שמחבר את האנשים לספורט הזה לצפות או לעשות את זה בעצמם?
"ציפינו למיליארד צופים, וידעתי מה נקבל. זה הספורט השני הכי פופולרי באירופה אחרי כדורגל, וידעתי שיהיו מיליוני צופים שיראו את הנופים המרהיבים האלה. גם ישראלים אמרו לי שלא ראו את יופייה של ישראל לפני כן. מה שהדהים אותי ששבוע לפני המירוץ ישראלים לא שמעו על המרוץ של הג'ירו. ועדיין ראינו את הקהל, כמיליון אנשים שיצאו מהבית לצפות ברוכבים, גם הנשיא אפילו יצא לצפות. זה מילא אותי בגאווה שאנחנו על המפה העולמית. היה גם צוות ישראלי ראשון אי-פעם - יזראעל סייקל אקדמי".

התכניות שלך להביא לכאן אירועי ספורט גדולים - מה אתה מתכנן לנו?
"זו הייתה הוכחה לקונספט שלהביא לכאן אירועים כאלו זה להגיע לאנשים שיושבים בסלון שלהם בכל מקום בעולם. זו התשובה ל-BDS, אין פילטרים. מגיעים לאנשים רגילים, בעיקר לצעירים, ומזיזים את המחט בערמה. להראות את המציאות כמו שהיא, אבל האנשים לא מכירים. מה שאני רוצה לעשות זה לייצר קרן שתגובה על ידי פילטנטרופים ישראלים ויהודים מכל העולם, לגייס 100 מיליון דולר ולהביא לכאן אירועים. כמו האירוויזיון למשל, או פורמולה 1. זה יכול להיות אירוע ספורט, כי לאוהדי ספורט לא אכפת מפוליטיקה. למה לא? אפשר להביא אירועים גדולים ולהראות את המדינה שלנו ולשנות את הרושם על מי שאנחנו באמת".

אדמס עלה לארץ לפני שנתיים והוא גר בתל אביב. "אני הישראלי היחיד בגיבינג פלדג (the giving pledge). הגענו לשם בעקבות וורן באפט. חברים שם אנשים מעשירי העולם שלכולם יש נטוורק, והרעיון הוא שמחצית מהעושר שלהם הם ייתנו בעודם בחיים. חברים שם 168 אנשים מכל העולם, מחציתם יהודים. כולל מייקל צוקרברג ועוד רבים. הזמנתי את המייסדים ביל ומלינדה לגייס עוד אנשים בארץ ולשכנע אותם לעסוק יותר בפילנטרופיה. זה נהדר להיות חבר בקבוצה כזו. באפט הציג לי אותה בארוחת ערב, כשהייתי חדש. הוא התעקש שאשב לידו. הוציא לידי את הארנק שלו והראה לי את כרטיסי החבר שלו במקדולנדס שם, אגב, הוא אוכל כל יום. זה היה אירוע בלתי פורמלי כזה. למדנו הרבה זה על זה וזה דבר נהדר".