בניגוד למגמה העולמית: אודיופיקסלס הישראלית זינקה 45% בבורסה האוסטרלית

החברה העוסקת בתחום טכנולוגיית הסאונד היא הוותיקה והגדולה ביותר מבין הישראליות הנסחרות באוסטרליה • הודיעה על "שלוש פריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות", ונדרשה להבהרות שבעקבותיהן רשמה זינוק יומי של 20.5%, ובסה"כ 45% בארבעה ימי מסחר

סידני אוסטרליה  / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב
סידני אוסטרליה / צילום: shutterstock אס.איי.פי קריאייטיב

הטלטלה בשווקים בימים האחרונים לא פסחה על הבורסה האוסטרלית, אך לפחות מניה אחת הצליחה להיחלץ מהמגמה השלילית העולמית, ולהציג זינוק של 45% בארבעת ימי המסחר האחרונים - אודיופיקסלס הישראלית. החברה, שעוסקת בתחום טכנולוגיית הסאונד ומפתחת רמקולים המציגים ביצועים גבוהים למגוון של מכשירים, היא הוותיקה ביותר והגדולה ביותר בקרב החברות הישראליות שנסחרות באוסטרליה, ושווי השוק הנוכחי שלה עומד על 537 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-1.4 מיליארד שקל.

אודיופיקסלס הוקמה ב-2006 ומנוהלת על-ידי דניאל לוין. העליות החדות במניה בימים האחרונים מגיעות על רקע דיווח שפרסמה החברה לבורסה האוסטרלית בשבוע שעבר, ובו הודיעה על "שלוש פריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות". היום, לאחר שקיבלה מכתב מהבורסה, ובו בקשה להבהרות, פרסמה החברה דיווח משלים שהוביל לזינוק יומי של 20.5% במניה (וכאמור של 45% בארבעה ימי מסחר).

פריצת דרך ראשונה שעליה דיווחה אודיופיקסלס בשבוע שעבר נוגעת לפתרון בעיות שקשורות לחיכוך הסטטי ולטעינה. בחברה מציינים, כי כדי להגיע לאיכות הקול הדיגיטלי הנכונה, יש צורך בתנועה מהירה מאוד של הרכיבים, ברמה של מיליוניות-שנייה. כדי להגיע לדיוק הזה, המכשירים צריכים להגיב מיידית, אך יש גורמים שפוגעים בכך. אודיופיקסלס מציינת את תופעת ה-stiction שקורית באופן טבעי בתפעול המכשירים וגורמת האטה או אף מניעה של התזוזות הנדרשות של הרכיבים. בחברה מציינים שלאחר שניסו מספר פתרונות שלא התאימו לדרישות, הוחלט לתכנן שלושה פתרונות ייחודיים לנושא זה. שלושתם, לדברי החברה, נוסו והוכחו. בחברה בחרו באחד הפתרונות שעלותו נמוכה ויעילותו גבוהה מאוד.

פריצת דרך שנייה, לדברי החברה, הגיעה במקרה והובילה לפישוט המבנה הטכנולוגי. להערכת החברה, פריצת הדרך הזאת תוביל להפחתת המורכבות והעלויות של הייצור, והרכיבים שכבר יוצרו הציגו ביצועים יוצאי דופן בתדרים הנמוכים (100Hz ומטה).

פריצת הדרך השלישית היא אלגוריתם שאמור לשפר את האקוסטיקה בתדרים נמוכים. בחברה מציינים שהפיתוח טרם הושלם, אך מאמינים שפריצות הדרך הללו "מצביעות על התקדמות משמעותית שהחברה ביצעה לקראת הבאת הטכנולוגיה לשוק".

כאמור, בבורסה האוסטרלית ביקשו מספר הבהרות שאחת מהן הייתה תשובה לשאלה - האם אודיופיקסלס מחשיבה את המידע שפרסמה ככזה שאדם סביר יצפה שתהיה לו השפעה מהותית על מחיר המניה; בחברה השיבו בחיוב. לשאלה על עיתוי הדיווח השיבו בחברה כי העיתוי הושפע מכך שמנכ"ל אודיופיקסלס יושב בישראל, ואזורי הזמן השפיעו על כך. עוד הוסיפו בחברה כי בדיקות השבבים נמשכו לאורך 18 חודשים וכי הדיווח על פריצות הדרך פורסם רק כאשר החברה הייתה מרוצה מההישגים ובטוחה בכך.

אודיופיקסלס נסחרת באוסטרליה משנת 2011, הרבה לפני הגל שהביא עוד כ-20 חברות ישראליות להיסחר בבורסה זו בשלוש השנים האחרונות. לאחר העליות היום, המניה מתקרבת שוב לשיא שאליו הגיעה ב-2016.