תנאי עבודה | בלעדי

עובדי התאגיד מתלוננים: "צריבות, סחרחורות ומיגרנות" עקב חוסר אוורור בבניין החדש

עובדי תאגיד השידור, שעובדים כעת בבניין החדש בירושלים שחלקים ממנו עדיין בבנייה, מתלוננים על היעדר אוויר • האולפנים שמוקמו בחדרים החיצוניים מולאו בבידוד על החלונות כדי להשיג תנאים אקוסטיים נאותים, וכך לא חודר אוויר נקי לבניין

בניין תאגיד השידור ברחוב כנפי נשרים / צילום: יוסי זמיר
בניין תאגיד השידור ברחוב כנפי נשרים / צילום: יוסי זמיר

"צריבות בעיניים, סחרחורות, בחילות, כאבי ראש ומיגרנות" - אלה חלק מהבעיות שעליהן מתלוננים עובדי תאגיד השידור שעובדים כעת בבניין החדש של התאגיד בירושלים, שחלקים ממנו עדיין בבנייה.

בשבוע שעבר, ימים ספורים לאחר הדיון בכנסת שהתמקד במחדלי המעבר של תאגיד השידור הציבורי לבניין בירושלים, נערך סיור של נציגי ועד העיתונאים בבניין, ובעקבותיו שלחו ארגון העיתונאים וועד העובדים מכתב לסמנכ"ל הכספים של התאגיד, רן הלפרין, עם תלונות לגבי התנאים הפיזיים שבהם מועסקים העובדים ובקשה לטיפול דחוף.

נזכיר כי על-פי חוק התאגיד היה אמור לעבור לירושלים כבר לפני שנה וחצי, אך בשלב הזה רוב העובדים מועסקים עדיין בתל-אביב, ואילו לבניין החדש הועברו רק העובדים שהועסקו בגט"י (הגן הבוטני). מדובר בכ-30-40 איש שעובדים במשמרות. אמנם כבר לפני שבועות מספר התכוונה ההנהלה להעביר את העובדים, אך אלה סירבו בטענה כי מדובר באתר בנייה לכל דבר.

ב-26 בדצמבר, לאחר הדיון בכנסת, נערך סיור של הוועד באולפנים של מהדורות החדשות בקומה השלישית שכבר פועלת כעת. העובדים ציינו בפני הוועד בעיות פיזיות שנובעות כפי הנראה מאחזקת המבנה, ובין היתר התלוננו כאמור על צריבות, סחרחורות ועוד. "הבעיות מחמירות בשעות אחר-הצהריים והערב", נכתב במכתב, "אבל גם בשעות הבוקר ניתן לחוש ריחות רעים בחלק מהמקום המאוכלס בעובדים. המדובר בתנאי העסקה לא הולמים שמצדיקים טיפול דחוף ביותר".

אנשי הוועד מעריכים כי הבעיות נובעות מעניין האוורור, מכיוון שבתוך הבניין יש חדרים נטולי חלונות, ואילו האולפנים שמוקמו בחדרים החיצוניים מולאו בבידוד על החלונות כדי להשיג תנאים אקוסטיים נאותים.

"במצב כזה", מבהירים הוועד וארגון העיתונאים, "האוויר שנושמים עובדי גט"י לשעבר מגיע מתעלות האוורור בלבד, ולכן יש לדאוג להכנסת יותר אוויר נקי לתעלות אלה ולהקפיד על כך באופן רציף".

נראה כי הבעיות הבריאותיות אינן הבעיות היחידות שבהן נתקל התאגיד עקב הפעילות בבניין שהשיפוץ בו עדיין בעיצומו: קול הקידוח של המשפצים הצליח בשבוע שעבר להגיע לשידור עצמו - בחדשות בערבית ששודרו ב-26 בדצמבר נשמע באופן ברור קול הקידוח בעת שידור מהדורת החדשות בערבית.

מתאגיד השידור "כאן" נמסר בתגובה: "התלונות נבדקות ומטופלות לרווחת העובדים. ישיבות המועצה וההנהלה מתקיימות במבנה בחודשים האחרונים וללא חשש".