לשכת היועמ"ש: יוקפא הטיפול במאגר הגולשים שהקימה הנהלת בתי המשפט

לטענת התנועה למשילות ודמוקרטיה, הנהלת בתי המשפט מנהלת מאגר פנימי בו נאספים פרטי אזרחים ישראליים שהעלו דברי ביקורת נגד שופטים - בניגוד לחוק • המשנה ליועמ"ש הורה לעצור את איסוף הנתונים עד לסיום בחינת טענות התנועה, וכן אסר לעת עתה על שימוש במידע שנאסף

המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר
המשנה ליועמ"ש, עו"ד רז נזרי / צילום: איל יצהר

בעקבות החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בתחום הציבורי-חוקתי, עו"ד רז נזרי, הנהלת בתי המשפט תיאלץ להקפיא את הטיפול שלה בפרסומים פוגעניים ברשת.

במענה לפנייתו של עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה בנוגע ל"נוהל עבודה ובקרה לטיפול בפרסומים פוגעניים ברשת של הנהלת בתי המשפט", הודיעה לשכת היועץ המשפטי לממשלה כי "עד להשלמת הליך הבחינה של הוראות הנוהל, לא ייעשה שימוש במידע שתועד על-ידי הנהלת בתי המשפט, ולא יתועד מידע נוסף בהקשר זה".

לטענת התנועה למשילות ודמוקרטיה, הנהלת בתי המשפט מנהלת מאגר פנימי בו נאספים פרטי אזרחים ישראליים שהעלו דברי ביקורת נגד שופטים.

נוסף על כך, טוענת התנועה, לאחרונה נודע כי הנהלת בתי המשפט פועלת להסרת תכנים פוגעניים על-פי נוהל שגובש בהנהלת בתי המשפט, שנועד בין השאר לאתר פרסומים ברשתות החברתיות.

במסגרת הנוהל המדובר, לפי טענות שהעלתה לפני כחודש התנועה בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, נכללות הוראות שונות לאיסוף מידע על אנשים פרטיים, כולל נתונים אישיים ונתונים אודות הליכים משפטיים המתנהלים נגד המפרסם. לטענת התנועה, איסוף המידע מהווה ניהול מאגר מידע ללא הסמכה, דבר המנוגד לחוק הגנת הפרטיות.

מהתנועה למשילות ודמוקרטיה נמסר: "אנו מברכים על כך שבעקבות הפנייה והאיום בעתירה, הורה היועץ המשפטי להנהלת בתי המשפט על הקפאת מאגר הגולשים עד לסיום הבירור. עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה, הביע תקווה שבתוך זמן קצר ביותר, הצוות שהוקם במשרד המשפטים יגיע למסקנה הסופית שאין כל מקום במדינה דמוקרטית לקיומו של מאגר שכזה, וכי על הנהלת בתי המשפט להימנע ממעקב אחרי אזרחים המפרסמים ביקורת על שופטים".