הסכם בין ביתן לעובדי מגה: מחלקת הירקות תיסגר, עובדי המרלו"ג לא יפוטרו

לאחר חודשיים וחצי של פגישות אינטנסיביות בין ועד העובדים לנציגי החברה, הסכימו הצדדים כי עובדי המחלקה שנסגרת לא יפוטרו, אלא יועברו לפעילות אחרת במרלו"ג

חודשיים וחצי לאחר שנחום ביתן נדרש להתמודד מול הוועד הדומיננטי של עובדי רשת מגה על רקע סגירת מחלקת הירקות במרכז הלוגיסטי של הקבוצה, ל"גלובס" נודע כי השבוע הגיעו הצדדים להסכמות כי עובדי המחלקה לא יפוטרו, אלא יועברו לפעילות אחרת במרלו"ג.

מדובר בסכסוך שהחל על רקע העברת פעילות הירקות במרכז הלוגיסטי של הקבוצה בקיבוץ אייל לחברת ביכורי שדה דרום, אשר איים על כ-50 עובדים שעסקו עד לאחרונה בפעילות זו. העובדים חששו כי העברת הפעילות תביא לקיצוץ מסיבי ופיטורים של העובדים, ואיימו בהשבתת הרשת.

כעת, לאחר חודשיים וחצי של פגישות אינטנסיביות בין הוועד בראשות אייל אלי ונציגי ההסתדרות, הוסכם כי לא יהיו פיטורים לעובדים שמועסקים בהסכם קיבוצי בפעילות הירקות במרכז הלוגיסטי. עוד הוסכם כי לא תהיה פגיעה בשכר או במעמד עובדים אלה. כך, העובדים, והשטח שעד היום פעלה בו מחלקת הירקות, יתועלו לטובת הרחבת מחלקה קיימת - מחלקת המכולת. בהמשך צפוי ביתן להגדיל את מספר הספקים שפועלים היום במרלו"ג, והעובדים יעסקו בפעילות הזו, בהנחה שאכן תורחב. העובדים שהועסקו עד כה תחת מחלקת הירקות יעברו למחלקת המכולת המורחבת, כאמור. עם זאת, עתידם של העובדים שאינם כלולים במסגרת ההסכם הקיבוצי אינו מובטח. מדובר בכ-10 עובדים מתוך כ-150 המועסקים במרלו"ג.

לפני כשנתיים וחצי רכש נחום ביתן את רשת מגה בעיר והפך לבעלים של קבוצת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל, עם מחזור מכירות שנתי שלפי החברה מסתכם ב-5.5 מיליארד שקל נכון ל-2017. הקבוצה מעסיקה קרוב ל-10,000 עובדים. 

מרשת יינות ביתן נמסר כי "העובדים יקרים וחשובים לנו. לכל העובדים יימצא פתרון בקבוצה, כפי שנאמר בעבר".