yes | בלעדי

יו"ר בזק שלמה רודב נפגש עם בכירי הראל לדיון במצבה של בזק

הראל: "הדיון התמקד בתחום אחריות יו"ר בזק, עם הערכה רבה על תשובותיו המקצועיות והמציאותיות" • רודב נשאל על ההחלטות שהתקבלו בבזק ושתרמו לנפילת המניה ולהכשלת המכרז למכירת גרעין השליטה בחברה • היום תתקיים אסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב, שנקלעת למעשה להסדר חוב

שלמה רודב, יו"ר דירקטוריון בזק, נפגש אתמול עם בכירים בבית ההשקעות הראל והציג בפניהם את מצבה של בזק . מקורות שונים מסרו גרסאות שונות לגבי המפגש: מצד אחד נטען שרודב נשאל שאלות לגבי ההחלטות שהתקבלו בדירקטוריון ואשר להן הייתה תרומה מכרעת למפולת בשער המניה, מה שסיכל את מכירת ביקום  ששולטת בבזק, ויביא להסדר חוב בחברת אינטרנט זהב , ומנגד היו מי ששיבחו אותו על ההופעה וציינו שרודב הציג באופן מקצועי את המהלכים שעשתה החברה ואת האתגרים שבפניהם היא עומדת, ושהשיב בצורה עניינית לשאלה אחת בסוגיית המכירה ולא הסכים להרחיב על כך.

על פי הגרסה הראשונה, רודב נשאל מדוע מסרה החברה הודעות לבורסה לגבי ההפחתה הצפויה בשווייה של yes במועד כה קריטי (בסמוך למכרז), וזאת כאשר במקביל היא פונה בבקשה לרשות לניירות ערך לבצע שינוי חשבונאי בחברות בנות שבהכרח יביא לכך שההפחתה ב-yes תהיה הרבה יותר מינורית. במקרה כזה האם לא היה נכון לחכות לתשובת הרשות לניירות ערך לפני שמודיעים על כך לציבור?

ככל הידוע, רודב השיב שחלה חובה על החברה לדווח מיידית וללא שיהוי על כל מידע מהותי שעשוי להצביע על שינוי בשווי נכסיה, ואמר שהוא אינו עוסק במכירת ביקום.
אתמול פורסם בגלובס כי ישנה ביקורת רבה בקרב מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב, על הדיווחים שמסרה בזק בכל הקשור להפרשות שבצעה עבור פרישת עובדים בעיתוי הנוכחי, ועל ההודעה בעניין yes וההפחתות שייתכן ויהיו בהיקף נרחב או שיהיו קטנות בהתאם לבקשה לרשות לניירות ערך.

היום תתקיים אסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב, שנקלעת דה פקטו להסדר חוב כתוצאה מכך שהחברה אינה יכולה לפרוע את חובותיה. הדיון צפוי להיות מעניין במיוחד על רקע הביקורת שמפנים המחזיקים כלפי הבנקים שעיכבו את מכירת ביקום כאשר היו בידיהם הצעות לרכישתה במחיר של מיליארד שקל.

מהראל נמסר בתגובה: "הדברים המיוחסים אינם משקפים את מהות הדיון. הדיון התמקד בתחום אחריות יו"ר בזק עם הערכה רבה על תשובותיו המקצועיות והמציאותיות".