להשתתף בהנפקת ביקום? דירקטוריון אינטרנט זהב מעביר את המושכות למחזיקים

אינטרנט זהב, שהודיעה בשבוע שעבר כי לא תוכל לעמוד בפירעון חובותיה, כינסה את אסיפת מחזיקי האג"ח כדי לקבל החלטה אם להשתתף בהנפקת המניות של בי קומיוניקיישנס, שגייסה אמש 120 מיליון שקל בדיסקאונט של כ-20%

דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר
דורון תורג'מן / צילום: איל יצהר

היום (ב') בשעה 11:00 בבוקר תתקיים אסיפת מחזיקי איגרות החוב של אינטרנט זהב. החברה, שהודיעה בשבוע שעבר כי לא תוכל לעמוד בפירעון חובותיה, כינסה את אסיפת מחזיקי האג"ח כדי לקבל החלטה האם להשתתף בהנפקת המניות של בי קומיוניקיישנס , החברת-הבת, למרות הימצאותה במצב של חדלות פירעון.

באינטרנט זהב סבורים כי ההנפקה שמקדמת ביקום והשלב הראשון בה הושלם אתמול עם גיוס של 120 מיליון שקלים ממוסדיים, בדיסקאונט של כ-20%, שאמור לעזור לביקום לצלוח את השנתיים הקרובות בהן צפויה חלוקת הדיבידנדים מבזק נמוכה (אם בכלל) - הינה נדרשת וזאת על רקע העובדה שגם ביקום סובלת, בדומה לאינטרנט זהב, מירידת ערך מניית בזק, שהביאה לעלייה ביחסי המינוף של ביקום.

כמו כן, העצירה הצפויה של דיבידנדים מבזק גרמה לפגיעה ביכולת שירות החוב של ביקום. עובדה זאת, בנוסף לחששות שהועלו על ידי חברת הדירוג של ביקום בשבוע שעבר, בדבר סיכון להפחתת ערך החברות הבנות של בזק בדוחותיה הכספיים, ההוצאות בגין פרישת העובדים ואף האפשרות להפחתה בנכס המס, עלולה להוביל למחיקת הון משמעותית בביקום, עד כדי חשש להפרת התניית ההון העצמי המינימלי הכלולה בשטר הנאמנות של איגרות החוב שהנפיקה ביקום. נושאים אלה טרם התבררו עד תום, אך דווחו לציבור ומהווים חלק משמעותי ממערך השיקולים בגינו תומך דירקטוריון אינטרנט זהב בהנפקה שנעשתה בביקום.

דירקטוריון אינטרנט זהב החליט כי אינטרנט זהב לא תשתתף בהנפקה האמורה של ביקום וביקש מהנהלת החברה לעדכן את הנאמן ומחזיקי איגרות החוב בקשר עם החלטתו. הדירקטוריון יהיה מוכן לפעול על מנת להשתתף בהנפקה האמורה ככל שמחזיקי איגרות החוב ידרשו זאת ובכפוף לאישורים שיידרשו על פי דין בהיותה של החברה בעלת השליטה בביקום. למעשה דירקטוריון אינטרנט זהב לא רק שאינו נאבק במחזיקי איגרות החוב אלא מעביר את ההחלטה אליהם.

בנייר שהועבר למחזיקי האג"ח ונשלח על ידי מנכ"ל החברה, דורון תורג'מן, לנאמן איגרות החוב, מביעה אינטרנט זהב את עמדתה בדבר אי ההשתתפות. עיקר הסיבות הינן העובדה שגם תחת הנחה שאינטרנט זהב לא תשתתף בהנפקה עדיין שיעור ההחזקה שלה יהיה גבוה מ-51% ויאפשר לה להמשיך לנהל את ההליך למכירת השליטה בבזק בשקט.

כמו כן, ולאור העובדה שאינטרנט זהב הודיעה ביום חמישי האחרון כי אינה צפויה לשלם את איגרות החוב הקצרות במרץ הקרוב ולאחר שההצעות שקיבלה למכירת סך מניות ביקום שברשותה אינן מספקות לפירעון מלוא התחייבויותיה אין זה נכון, אף בראיית הפחתת הנזק לנושים, להשתתף בהנפקה האמורה, או בכל הנפקת אקוויטי אחרת. בנוסף טוען דירקטוריון אינטרנט זהב, כי עובדת היותם של איגרות החוב של החברה בתשואה כה גבוהה, ובמחיר הגוזר רק 55% מהערך ההתחייבות של האיגרת, לא עושה שכל בהשתתפות בהנפקת אקוויטי בימים אלו והגדלת החוב של אינטרנט זהב, אלא אם כן מחזיקי החוב יחליטו אחרת.

בכל מקרה, אינטרנט זהב מדגישה כי תפעל בכל דרך עליה יחליטו הנושים שלה ולפיכך החלטת מחזיקי איגרות החוב היום היא זו שתכריע באם תשתתף אינטרנט זהב בהנפקת המניות של ביקום.