גיוס נוסף למדיגייט: הסטארט אפ גייס 15 מיליון דולר בסבב A

הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון של החברה לסכום של 20.4 מיליון דולר • החברה מפתחת פלטפורמה לאבטחה וניהול של מכשור רפואי מחובר

צוות מדיגייט (Medigate) / צילום: מקסים דינשטיין
צוות מדיגייט (Medigate) / צילום: מקסים דינשטיין

מדיגייט (Medigate), חברת סטארט-אפ המפתחת פלטפורמה לאבטחה וניהול של מכשור רפואי מחובר (IoMT), הודיעה היום (ג') על גיוס של 15 בסבב A. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון U.S. Ventures Partners, והשתתפו בו גם המשקיעות הקיימות בחברה, קרנות ההון סיכון YL Ventures ו-Blumberg Capital. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסי ההון של החברה לסכום של 20.4 מיליון דולר.

"הטרנד של חיבור מכשירים רפואיים יצר לבתי החולים שני אתגרים: הראשון הוא הגנה על המכשירים הללו שמטפלים בבני אדם, והשני הוא ניהול של כמויות גדולות של מכשירים כאלה ברשת בית החולים. מדיגייט נותנת פתרון לשתי הסוגיות הללו על ידי זה שאנחנו גם מגלים את המכשירים וגם מגינים עליהם בצורה מאוד מדויקת", אומר יונתן לנגר, מנכ"ל מדיגייט.

יונתן לנגר, מנכל מדיגייט (Medigate) / צילום: מקסים דינשטיין
 יונתן לנגר, מנכל מדיגייט (Medigate) / צילום: מקסים דינשטיין

מדיגייט מפתחת פלטפורמה אשר מתחברת לרשתות בתי חולים ומרכזים רפואיים, מזהה את המכשירים הרפואיים המחוברים לרשת, את פעילותם התקינה ואת התקשורת העוברת דרכם במסגרת פעילות כזאת. כך, הפלטפורמה מאפשרת ניהול של המכשור המחובר לרשת מצד אחד, והגנה עליו מהצד השני. ההגנה מתבצעת כאשר המערכת מזהה התנהגות שאינה נורמלית אצל אחד המכשירים, למשל, קוצב לב שינסה לתקשר עם מכשיר אינפוזיה שאין לו קשר אליו.

לטענתו, הדיוק של מדיגייט נובע מהיכולת שפתחה החברה ללמוד לקרוא את פרוטוקולי התקשורת של מאות יצרניות המכשור הרפואי השונות. "כל יצרן מכשירים רפואיים מדבר עם רשת התקשורת בפרוטוקול שונה. אנחנו למדנו איך לקרוא את מאות הפרוטוקולים השונים ולהתמודד עם רובם, וזה מה שמאפשר לנו להיות הרבה יותר מדוייקים מהמתחרים", אומר לנגר. "בשביל להבין איך הפרוטוקול בנוי יש לעשות פעולה של פיענוח, או 'Reverse engineering'. זה דורש מיומנויות מאוד ספציפיות, וכל העובדים בחברה הם יוצאי צבא שהתעסקו בתחום הסייבר, ויש להם מיומנויות מהסוג הזה".

מדיגייט מתכננת להשתמש בהון שגייסה לצורך האצת הצמיחה וגיוס כוח אדם בתחומי מחקר ופיתוח, שיווק ומכירות במהלך 18 החודשים הבאים. כיום החברה מונה כ-30 עובדים, 28 מתוכם בישראל, ובעוד כשנה החברה מתכננת לצמוח לכ-60 עובדים, מתוכם 45 יהיו בישראל והיתר בארצות הברית. שם, לחברה כבר עשרות לקוחות, בתי חולים שנתמכים על ידי הפלטפורמה שפתחה החברה.

תעודת זהות:

הקמה: 2017

מייסדים: איתי קירשנבאום - vp of r&d, פיני פנחסוב - vp of product, יהונתן לנגר - ceo

עובדים בחברה: 30 בתל אביב

גיוסי הון: 20.4 מיליון דולר בשני סבבים

משקיעים בולטים: U.S. Ventures Partners, YL Ventures ו-Blumberg Capital