לא יוכרז כפושט רגל? מייסד טיב טעם קובי טריביטש בדרך להסדר עם נושיו

בהנחה שההסדר יאושר ע"י הנושים, טריביטש ייחלץ מהכרזתו כפושט רגל

קובי טריביטש / צילום: תמר מצפי
קובי טריביטש / צילום: תמר מצפי

בדיון שהתקיים היום (ד') אצל נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, נקבע בהסכמת מייסד טיב טעם, קובי טריביטש, והמנהל המיוחד שמונה לנכסיו של טריביטש, עו"ד אופיר פדר, כי טריביטש יגיש לנושיו תוך 5 חודשים הצעה להסדר נושים, וזאת תוך שהוא ייחלץ מהכרזתו כפושט רגל, על כל המשתמע מכך.

לפי ההסכם בין הצדדים, למנהל המיוחד תינתן שהות של 3 חודשים לבדוק את תביעות החוב, ולאחר מכן יינתנו לטריביטש עוד חודשיים להגיש את ההצעה להסדר נושים. בעקבות ההסכמות האמורות, נושא הכרזתו של טריביטש כפושט רגל נדחה כדי לאפשר לו את השהות להגיש את ההצעה לנושים ולנסות להעבירה.

בבקשה המקורית שהגיש טריבטיש למתן צו כינוס ולהכרזתו כפושט רגל, שהוגשה בחודש פברואר אשתקד, הצהיר טריבטיש כי חובותיו נאמדים בכ-19 מיליון שקל. אולם מדוח שהוגש לאחרונה לבית המשפט על-ידי המנהל המיוחד עולה כי נגד טריביטש הוגשו עד עכשיו 24 תביעות חוב סך כולל של כ-34 מיליון שקל.

באותו הדוח ציין המנהל המיוחד כי טרם בדק את כל תביעות החוב, אך נוכח הסכום המזערי שהצטבר בקופת הכינוס (סך של 41,816 שקל בלבד נכון ליום 28.1118), הוא בדק את תביעות החוב שהוגשו בדין קדימה בלבד.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי קופת הכינוס צפויה לגדול, וזאת נוכח מימושים עתידיים שצפויים להתרחש בקשר לנכסי מקרקעין של טריביטש וכן הענקות מסוימות שביצע טריביטש ואותן מבקש המנהל המיוחד לבטל.

בעבר טען טריביטש כי הוא לא יכול לעמוד בתשלומים החודשיים אותם פסק לו בית המשפט, בסך 8,000 שקל בחודש, כאשר במסגרת בקשה שהגיש באמצעות בא-כוחו איתן ארז, ביקש טריביטש מבית המשפט להורות על הקטנת התשלומים החודשיים שהושתו עליו לסך של 1,000 שקל בלבד.

עו"ד איתן ארז, בא-כוחו של טריביטש, מסר בתגובה: "מר טריביטש הוא איש עסקים מוכשר ורב-זכויות, ועובדה היא שבית המשפט לא הכריז עליו פושט רגל על-מנת לאפשר לו לצאת לדרך חדשה. ביקשתי היום מהמנהל המיוחד, עו"ד אופיר פדר, לחקור לעומק מי הם הגורמים שפעלו לסגירת שוק אלנבי-רוטשילד. מדובר במיזם שהושקעו בו כ-16 מיליון שקל, רובם ממקורותיו של מר טריביטש.

"המיזם אמור היה לשרת לארוחות צהריים מדי יום 20,000 איש שעובדים באזור לב העיר, וכן לפעול כמתחם בילוי עם מוזיקה והופעות בערבים ובסופי שבוע. במתחם אף הושקעה מערכת מיזוג אוויר יקרה. כנראה שהמיזם היה לצנינים בעיני דיירי או בעלי מגדל מאייר היוקרתי השוכן מעליו. מר טריביטש מקווה שהמנהל המיוחד יבחן גם את התנהלות בנק הפועלים בהקשר זה, אשר הכונס שמונה מטעמו ולבקשתו החליט באופן מיידי שלא ליטול חזקה בשוק ולא לתפעלו, למרות שהושקעו בו 16 מיליון שקל, ובכך גרם לקריסתו".

*** גילוי מלא: קובי טריביטש הוא בן זוגה של ליאת רון, שכותבת ב"גלובס".