מוטי בן משה ומחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל יחדשו את הגישור ביניהם

כך קבע השופט איתן אורנשטיין • המחלוקת בין הצדדים הובילה לגישור קצר אצל עו"ד צורי לביא, שלא צלח • הגישור הנוכחי נועד למצוא נוסחה מתאימה שתביא בכל זאת להשלמת הסדר החוב

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, קבע היום (ד') כי מחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל  והמשקיע מוטי בן משה יחדשו את הגישור ביניהם, שיתקיים בפני עו"ד צורי לביא. הגישור בין הצדדים יתבצע עד לדיון נוסף בנושא, שאותו קבע הנשיא אורנשטיין ל-18 בפברואר.

הדיון המשפטי היום נסוב סביב דרישת מחזיקי האג"ח לחלט פיקדון על סך 100 מיליון שקל שהעמידו בן משה וחברות בשליטתו לצורך הבטחת הסדר החוב, וזאת לאחר שבן משה לא עמד בתנאי ההסדר להשלמתו עד 13 בדצמבר. בתגובה טען בן משה כי כספי הפיקדון אמורים לחזור אליו, מאחר שההסדר פקע ב-13 עקב אי-קבלת אישורים רגולטוריים דרושים ועקב אי-הסכמת מחזיקי האג"ח להאריכו ללא כל שינוי עד ל-31 בינואר.

המחלוקת בין הצדדים הובילה בהמשך לגישור קצר אצל עו"ד לביא, שלא צלח. כעת, כאמור, החזיר השופט אורנשטיין את הצדדים לגישור, מתוך תקווה למציאת הנוסחה המתאימה שתביא להשלמת ההסדר בכל זאת.

לאפריקה ישראל חוב של כ-3.26 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. על-פי מתווה הסדר החוב, בן משה הסכים לרכוש את מלוא הבעלות על החברה, בתמורה להחזר של כ-2.3 מיליארד שקל שיקבלו מחזיקי האג"ח במזומן ובניירות ערך. עם זאת, כדי להשלים את ההסדר נדרש בן משה להשיג מימון נוסף בהיקף 700-800 מיליון שקל, ככל הנראה מבנקים בחו"ל.