מה עושה רכב משלוחים של שופרסל בשעות הפנאי? מעביר גופות

בלעדי: אתמול צולם רכב המשלוחים של שופרסל - שבשעות אחרות מעביר מוצרי מזון לצרכנים - בסמוך לביה"ח הדסה עין-כרם כשהוא מוציא מתוכו גופה • שופרסל: "נהג שמבצע משלוחים באמצעות קבלן חיצוני היה בחופשה מעבודתו וביצע את המעשה על דעת עצמו; הרכב הוצא מצי הרכבים של החברה לאלתר"

רכב של שופרסל מעביר גופה
רכב של שופרסל מעביר גופה

מה עושה רכב משלוחים של רשת שופרסל בשעות הפנאי? משמש כרכב להעברת גופות. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') צולם רכב המשלוחים של רשת המזון הגדולה בישראל בסמוך לבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים כשהוא מוציא מתוכו גופה. למותר לציין כי בתוך הרכב הזה אין תנאי קירור להעברה של גופות, ובשעות אחרות מועברים בו מוצרי מזון לצרכנים.

שופרסל היא רשת המזון הגדולה בישראל, ופעילות האונליין שלה היא הגדולה ביותר בארץ. 13% מכלל מכירות הרשת מבוצעות דרך אתר האינטרנט שלה, שכעת הצטרפו אליו גם מוצרי הפארם של הרשת BE (ניו-פארם לשעבר).

רכב של שופרסל מעביר גופה
 רכב של שופרסל מעביר גופה

שופרסל: "הנהג ביצע את המעשה על דעת עצמו"

משופרסל נמסר בתגובה: "אנו רואים את המקרה בחומרה רבה. לצערנו הרב, נהג שמבצע משלוחים באמצעות קבלן חיצוני היה בחופשה מעבודתו וביצע את המעשה על דעת עצמו בלבד, ללא אישור החברה ובניגוד מוחלט לכל הנהלים. הנהג זומן לשימוע מיידי בחברה שמעסיקה אותו ולא יעבוד בשירות שופרסל.

"יצוין כי ברכב לא היו משלוחים, והרכב לא פעל ביום המקרה בשירות החברה. הרכב הוצא מצי שימוש הרכבים של החברה לאלתר. מכל מקום, אנו מתנצלים בפני לקוחות החברה על האירוע". 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור הנוגד את כל הנהלים להובלת מזון. בכוונת משרד הבריאות לזמן בהקדם את נציגי שופרסל לשימוע לשם קבלת הסבר לאירוע ותוכנית למניעת מקרים דומים בעתיד".

עו"ד אלעד קפלן - מנהל ארגון עתים, המספק ייעוץ וליווי בבעיות מול שירותי הדת, ובכללן עוסק בתחום האבלות והקבורה - מסר בתגובה: "אסור שרכבים להעברת נפטרים ישמשו לשום דבר אחר, על אחת כמה וכמה להעברת מזון. מזעזע וכואב לראות כיצד חברות העברת הנפטרים הפרטיות מזלזול במשפחות האבלות ומנסות להרוויח על חשבונן, עד לכדי ביזוי המת בצורה הזאת".

לדבריו, "זוהי דוגמה טובה לבעיות שנוצרות מהיעדר רגולציה מספיקה בתחום הקבורה. מעבר לצמצום האפשרות של החברות הללו לנצל את משפחת הנפטר, המשרד לשירותי דת ומשרד הבריאות חייבים להבהיר ולקבע בנהלים כיצד ובאעלו תנאים סניטריים מותר או אסור להעביר גופה. אנו נמשיך להיאבק על הזכויות של המשפחות האבלות, ונגן עליהן ברגעים הקשים של חייהן".