אמדוקס מגיבה לראשונה לדוח על מכירת החסר: "הוא מטעה והצהרות רבות בו אינן מדויקות"

מנכ"ל אמדוקס, שוקי שפר, התייחס בשיחת הוועידה לאחר פרסום הדוחות הכספיים לדוח הנוקב של Spruce Point Capital, גוף המתמחה בשורט על מניות: "הדוח הוכן ללא כל אינטראקציה עם אמדוקס או חברי ההנהלה" • התחזית השנתית של אמדוקס מתעדכנת כלפי מטה בשל השפעה שלילית של שערי מטבע

כשבועיים לאחר שדוח נוקב של Spruce Point Capital, גוף המתמחה במכירת חסר (שורט) של מניות, הפיל את מניית אמדוקס  ב-10% - בחברה מגיבים לראשונה לטענות שעלו בדוח, באמירה כללית למדי שסיפק מנכ"ל אמדוקס, שוקי שפר, בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות הכספיים.

"אנחנו מאמינים שהדוח מטעה, והצהרות רבות בו אינן מדויקות. יתרה מכך, הדוח הוכן ללא כל אינטראקציה עם אמדוקס או חברי ההנהלה שלה", אמר שפר. "אנחנו לא מתכוונים להגיב יותר בנושא השורטיסט. התשובה הטובה ביותר נשארת ההתמקדות בביצועים, ויש לנו את מלוא הביטחון בכיוון האסטרטגי שלנו. אנחנו מקדמים בברכה ביקורת בונה מבעלי המניות, וממשיכים לעבוד על האסטרטגיה שלנו לצמיחה וליצירת ערך".

אמדוקס, ספקית פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת, נסחרת בנאסד"ק בשווי 7.8 מיליארד דולר. החברה פרסמה אתמול בלילה לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון של שנת הכספים 2019. התוצאות היו בטווח התחזיות שמסרה החברה, ודומות לתחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, אם כי נמוכות מעט מתחזיות האנליסטים בשורת הרווח. אמדוקס הציגה הכנסות רבעוניות של כ-1.01 מיליארד דולר, צמיחה של 3.5% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר בכל האזורים הגיאוגרפיים נרשמה צמיחה בהכנסות החברה. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) היה כ-102 מיליון דולר, ירידה לעומת 117 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע לכ-138 מיליון דולר, ירידה של 10.8% מהרבעון המקביל. בכך הסתכם הרווח הנקי למניה ב-98 סנט, סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.

דיבידנד של 39.8 מיליון דולר

אמדוקס ייצרה ברבעון הראשון תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך כ-110 מיליון דולר, ובסיום הרבעון היו לה בקופה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 459 מיליון דולר, לאחר שהחברה השתמשה ב-99 מיליון דולר לרכוש מניות של עצמה ברבעון החולף. באפריל הקרוב יחולק דיבידנד בגובה 28.5 סנט למניה, ובסך הכל 39.8 מיליון דולר.

תוצאות הרבעון של אמדוקס
 תוצאות הרבעון של אמדוקס

צבר ההזמנות לשנה הקרובה עמד בסוף הרבעון על 3.37 מיליארד דולר. תחזית החברה לרבעון השני היא להכנסות של 995 מיליון דולר עד 1.035 מיליארד דולר, דומה לתחזיות האנליסטים ל-1.02 מיליארד דולר וגידול של 0.3%-4.3% לעומת הרבעון המקביל. תחזית הרווח הנקי Non-GAAP למניה היא ל-1-1.06 דולר (שהם 141-150 מיליון דולר), כך שאמצע טווח התחזית נמוך מתחזית האנליסטים שציפו ל-1.06 דולר.

התחזית השנתית מתעדכנת מעט כלפי מטה בשל השפעה שלילית של שערי מטבע, והחברה מצפה לצמיחה של 0.5%-4.5% לעומת 2018, בהשוואה לתחזית הקודמת לגידול של 1%-5%. תחזית הרווח הנקי למניה Non-GAAP נותרה ללא שינוי לעלייה 3%-7%.

"אנו שמחים לדווח על תוצאות איתנות לתחילת שנת הכספים, עם הכנסות ברבעון הראשון מעל מרכז טווח התחזית שלנו", מסר המנכ"ל שפר עם פרסום הדוחות. "ההכנסות בצפון אמריקה צמחו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, תוך שאנו תומכים בצרכי המודרניזציה בתחום הדיגיטל של רבים מלקוחותינו בתחומי התקשורת, הטלוויזיה בתשלום והמדיה, בעוד שאירופה סיפקה רבעון איתן נוסף, לאחר התאמה בגין השפעה שלילית של תנודות בשערי החליפין. ברמה התפעולית, אנו מספקים רבעון נוסף של רווחיות יציבה אשר משקפת את השפעתם של גורמים כגון תזרים משמעותי של הכנסות החוזרות על עצמן, יכולת השינוי וההתאמה של המודל הגלובלי שלנו לדילבור פרויקטים, והחתירה המתמדת שלנו לשיפור היעילות".