בתמיכת הרכישות של אשת המיליארדר פיגל: אינטרקיור כבר שווה כמעט מיליארד שקל

מחר תתכנס אסיפת בעלי המניות כדי לאשר גיוס הון פרטי של 17 מיליון דולר ואת תנאי העסקת היו"ר אהוד ברק • יעל פיגל, אשתו של גארי פיגל המוביל את סבב הגיוס, ביצעה רכישות אינטנסיביות במסחר בבורסה והגיעה להחזקה של 14% בחברה • בעקבות הזינוק - משקיעי הסבב כבר מרווחים 170% על השקעתם, במחיר של כ-4.4 שקל למניה, מחיר שהיווה במועד החתימה באוקטובר פרמיה של 37%

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס אינטרקיור  נערכת לאסיפת בעלי המניות מחר, בה צפוי אישור להשקעה של 17.5 מיליון דולר בהובלת המיליארדר גארי פיגל ובהשתתפות יזם ומנכ"ל WeWork אדם נוימן. כמו כן צפויה האסיפה לאשר את תנאי התגמול ליו"ר אהוד ברק ולבכירים נוספים. אינטרקיור נסחרת לפי שווי של 980 מיליון שקל והיא חברת הקנאביס הגדולה בסקטור בפער משמעותי. בשעות הצהריים עלתה מניית החברה כ-10% נוספים והשלימה זינוק של 3,300% מאז יוני 2018.

משקיעי סבב הגיוס של החברה, שצפוי להיות מאושר מחר (באסיפה שנדחתה מהשבוע שעבר) ייכנסו להשקעה באינטרקיור במחיר של כ-4.4 שקל למניה, אשר היווה במועד החתימה (חודש אוקטובר האחרון) פרמיה של 37% על מחיר המניה, אולם כעת - בעקבות הזינוק בשווי המניה - הם כבר מרווחים 170% על השקעתם. העליות של מניית אינטרקיור קיבלו רוח גבית מרכישות אינטנסיביות שביצעה לאחרונה יעל פיגל, אשתו של גארי פיגל, במסחר בבורסה. פיגל כבר הגיעה להחזקה של 14% בחברה, עבורם שילמה עשרות מיליוני שקלים. 

מניית אינטרקיור זינקה 3,300%
 מניית אינטרקיור זינקה 3,300%

אשר לתנאי ההעסקה של יו"ר החברה, אהוד ברק, הללו כוללים שכר של 10,000 דולר לחודש עבור לפחות 40 שעות עבודה וכן אופציות השוות כיום "על הנייר" 32 מיליון שקל. ברק יוכל עקרונית לממש כשליש מהן מרגע אישור תנאי העסקתו באסיפה מחר והיתרה במשך 3 השנים הבאות.

לקראת האסיפה פרסמה החברה מחדש את המתאר של פעילות החברה הבת קנדוק, בה מרוכזת פעילות הקנאביס שלה. על פי המתאר ודיווחים שפורסמו בעבר, הכנסות קנדוק במחצית הראשונה של 2018 עמדו על 3.1 מיליון שקל (אין עדיין דיווח על רווח לתקופה זו).

בשנת 2017 כולה עמדו ההכנסות קנדוק על 6.1 מיליון שקל, גידול של 13% לעומת השנה הקודמת. הרווח הגולמי עמד על 3.5 מיליון שקל (גידול של 20%). הרווח הנקי השנתי ב-2017 עמד על 600 אלך שקל, לעומת 2.7 מיליון שקל ב-2016. השינויים ברווחיות התפעולית והנקייה נובעים בעיקר מירידה חד פעמית בערך הנכסים הביולוגיים של החברה בעקבות רפורמת הקנאביס.

על פי המתאר החדש, בידי החברה מלאי בהיקף של טונה אחת, מוכן על פי התקינה לשיווק בישראל וכן ליצוא ברגע שיתאפשר. חוות הגידול פועלת היום על פני שטח של 5 דונם ומתוכננת הגדלתה לשטח של 8 דונם בשלב הנוכחי. כמו כן לחברה תוכניות להגדלת המתקן הנוכחי ל-16 דונם ובניית מתקן נוסף, גדול יותר.

הביקוש הנוכחי של קנאביס בישראל עומד להערכת החברה על 10 טונות, וצפוי לגדול עם שיפור הליך אישור הרישיונות על ידי היק"ר (יחידת הקנאביס הרפואי) כחלק מן הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקף בסוף מארס.

אולם, אינטרקיור אינה מבססת תוכניותיה על פעילות ותיקה אך קטנה זו בישראל. החברה מסרה בעבר, ואשררה במתאר, כי בכוונתה לפעול כבר בשנה הקרובה ב-10 טריטוריות חדשות. כמו כן מסרה בעבר כי בכוונתה להירשם במהלך חצי השנה הקרובה למסחר בנאסד"ק.