נתפוס את כולם, כמעט: פוקימון גו יוגבל בשל תביעה ייצוגית

חברת נינטיק, שפיתחה את המשחק, תכניס שינויים במשחק כך שלא יהווה מטרד עבור בעלי בתים • כך, בין השאר, החברה התחייבה כי תשפר את התהליך שבו בעלי בתים מבקשים שתחנות של המשחק יוסרו מהשטח הפרטי שלהם

פוקימון גו' / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
פוקימון גו' / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת Niantic (נינטיק), שפיתחה את המשחק פוקימון גו, תכניס שינויים במשחק כך שלא יהווה מטרד עבור בעלי בתים, כחלק מהסכם פשרה בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה בנושא.

פוקימון גו הוא משחק AR (מציאות רבודה), שמשלב בין הסביבה האמיתית והוירטואלית, שבו השחקנים נדרשים לאסוף פוקימונים שמוצבים בסביבה הממשית בה הם נמצאים. מטרת המשחק והפופולריות לה הוא זכה הביאו לחיכוכים שונים, כמו מקרים בהם פוקימונים הוצבו בתוך בתי קברות, וגם הטרדה של בעלי בתים ששחקנים פלשו לשטח הפרטי שלהם מאחר שהוצבו בו פוקימונים במשחק. בעקבות זאת, תביעה ייצוגית הוגשה ב-2016 על-ידי בעלי בתים שטענו כי שחקנים נכנסו לשטח שלהם, חסמו את הדרך עם רכבים ואף הציצו לתוך בתיהם או לכלכו והזיקו לרכוש שלהם במקרים מסוימים.

במסגרת הסכם הפשרה, שעדיין צריך להיות מאושר על-ידי שופט, החברה התחייבה כי תשפר את התהליך שבו בעלי בתים מבקשים שתחנות של המשחק יוסרו מהשטח הפרטי שלהם, כך שהתלונות יטופלו תוך 15 יום. בנוסף, תחנות שממוקמות ברדיוס של 40 מטר מהשטח הפרטי יוסרו, והמידע יישמר כך שלא יוקמו תחנות חדשות באזור.

החברה אף תוסיף למשחק אזהרות לשחקנים - אם מעל 10 שחקנים יופיעו במקביל באותו מיקום, הם יתבקשו להיות "אדיבים כלפי אחרים ולכבד את הסביבה שלהם".

כל אחד מהתובעים יפוצה ב-1,000 דולר על-ידי נינטיק, והחברה תממן בדיקה חיצונית שתבדוק שהיא אכן עומדת בכל התנאים שסוכמו.