שישה נגד שדה אחד: ראשי רשויות מקומיות הקימו מטה מאבק נגד הקמת שדה תעופה בחדרה

ראשי רשויות מאיזור השרון החליטו להתאחד במאבקם נגד הקמת שדה תעופה בחדרה מזרח והכריזו: "לא ניתן לממשלת ישראל להנחית את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו" • בין ראשי הרשויות צביקה גנדלמן מחדרה ואילן שדה ראש מועצת מנשה

מטוס נוחת בשדה דב / צילום: שאטרסטוק
מטוס נוחת בשדה דב / צילום: שאטרסטוק

שישה ראשי רשויות מקומיות מאזור השרון, הודיעו היום על הקמת מה שהם מכנים "מטה מאבק" שמטרתו, כך לדבריהם, למנוע את הקמתו של שדה תעופה באיזור חדרה מזרח. הקמת שדה תעופה חדש הינה פועל יוצא מהכוונה לסגור את שדה התעופה בהרצליה ולהעתיקו למיקום אחר.

ראשי הרשויות שהכריזו כעת על כוונתם שלא לאפשר את הקמת שדה התעופה החדש בחדרה מזרח הם ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן. ראש מועצת מנשה, אילן שדה. ראשת מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול. ראש מועצת אליכין, עו"ד שרוני עזורי. ראש עיריית באקה אל גרבייה, עו"ד מורסי אבו מוך וראשת מועצת פרדס חנה-כרכור, הגר פרי יגור.

מימין לשמאל: הגר פרי יגור, אילן שדה, צביקה גנדלמן, עו"ד מורסי אבו מוך, שרוני עזורי / צילום: מ.א מנשה
 מימין לשמאל: הגר פרי יגור, אילן שדה, צביקה גנדלמן, עו"ד מורסי אבו מוך, שרוני עזורי / צילום: מ.א מנשה

יש דיון, אין דיון

לפני כחצי שנה החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות על הקמת שדה תעופה בחדרה מזרח כחלופה לשדה התעופה האזרחי בהרצליה שצפוי להיסגר. מדובר בשדה תעופה בו מתבצעות מאות המראות ונחיתות ביום והוא משמש גם כבית ספר לטיסה. על השטח שיתפנה בהרצליה מתוכננות להיבנות 12 אלף דירות. בעבר פנו ראש עירית חדרה גנדלמן וראש מועצה אזורית שדה לשר האוצר משה כחלון בבקשה להקפיא את התוכנית להקים את שדה התעופה החדש בחדרה מזרח, כשלאחר מכן הוחלט להשיב את הדיון בנושא לוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). אלא שלדבריהם, עד כה טרם נקבע מועד לדיון שכזה.

בהצהרה שפרסמו היום ראשי הרשויות נכתב כי, "אנו לא נוותר, אנו יוצאים למאבק משותף כנגד הקמת שדה תעופה באזור השרון אשר עלול לפגוע קשות באיכות חיי התושבים ובשטחים הירוקים שלנו. לא ניתן לממשלת ישראל להנחית את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו היות ומדובר בהעברת מפגע בתושבים במקום אחד למפגע לתושבים במקום אחר. לא ניתן לממשלת ישראל להנחית את שדה התעופה מהרצליה על הגב שלנו בכדי לקדם אינטרסים של נדל"ניסטים ובעלי הון מפונקים בעלי מטוסים פרטיים שמצד אחד לא מעוניינים שיהיה להם רעש אך מצד שני מעוניינים לטוס במטוסים שלהם ולהרעיש לנו מעל הבתים ובכך לפגוע בתושבים שלנו".

מהוועדה לתשתיות לאומיות נמסר: "תפקידה של הוועדה לקיים הליך תכנוני מעמיק, סדור ומלא, לאחר שמלוא התשתית העובדתית תהיה בפניה. דיון נוסף בנושא עתיד להתקיים והזמנה מסודרת אליו תצא לכל הנוגעים בדבר".