נספרסו משיקה ליין חדש של מכונות ושל קפסולות מוגנות פטנט

המכונות והקפסולות מסדרת Vertuo מיועדות למי שאוהב משקאות מבוסס אספרסו כקפה גדול - כלומר עם כמות גדולה יותר של קפה בכל קפסולה ועם יותר מים חמים • המחיר למכונה עומד על כ-1,300 שקל; ומבחר הקפסולות החדשות, שמחירן נע בין 2.40-2.90 שקלים, כולל 25 טעמים

אחרי שיצרניות וחברות קפה כבר חוגגות על מכונות הקפה של נספרסו עם קפסולות קפה תואמות - יוצאת נספרסו עם סדרה חדשה של מכונות קפה, שמצטרפות לקיימות אך כוללות קפסולות שונות לחלוטין.

המכונות והקפסולות מסדרת Vertuo מיועדות למי שאוהב משקאות מבוסס אספרסו כקפה גדול - כלומר עם כמות גדולה יותר של קפה בכל קפסולה ועם יותר מים חמים.

ישראל היא השוק ה-15 שבו תושק הסדרה הזו, שיצאה לשוק בארה"ב ובקנדה עוד ב-2014. המכונה והקפסולות מוגנות בשלל פטנטים לכמה שנים קדימה, כך שאם השוק הישראלי יאמץ את המכונה ואת הרעיון של שתיית קפה אספרסו בכוסות גדולות - נספרסו תשחק בו בבלעדיות. 

משה מרי/ צילום: יוסי צבקר
 משה מרי/ צילום: יוסי צבקר

נספרסו המשתייכת לתאגיד נסטלה נכנסה לישראל ב-2008 וכבשה את שוק מכונות הקפה הביתיות עם האפשרות להכין קפה בלחיצת כפתור ובאמצעות קפסולה. כשהפטנט של נספרסו על הקפסולות פג ב-2012, עטו שלל יצרניות על פיתוח של קפסולות תואמות למכונות של נספרסו - בהן שטראוס (עלית), אילנ'ס, ג'ו, לנדוור, ארומה ועוד.

בנספרסו ישראל מועסקים כ-300 עובדים, והיא כוללת כיום 9 חנויות בוטיק בהן נמכרות הקפסולות והמכונות.

ב-2014 עשתה נספרסו מהלך לפיו היא נכנסה לשוק התעשייתי, כלומר בתי מלון, מסעדות ומשרדים, באמצעות מכונות גדולות ומעוצבות הפועלות עם קפסולה שונה המכילה יותר קפה ועם קולקציית קפה מצומצמת יותר. כעת, 5 שנים אחרי כן ולראשונה מאז נכנסה לישראל, מכניסה נספרסו מוצר חדש לשוק הביתי - מכונות קפה שמציעות קפה ארוך וחזק יותר מזה של הקפסולה המוכרת.

כאמור, הקפסולות הללו נמצאות מזה שנים בשוק בארה"ב, שם הרגלי צריכת הקפה שונים - האמריקאים אוהבים את הקפה שלהם חזק יותר ועם תוספת של מים (אמריקנו). כעת נספרסו מציעה את הקפה הזה גם במדינות שונות עם מכונה שפועלת במנגנון ייחודי להפקת הקפה. הקפסולה מכילה גרם קפה, ובעת הפקתה, בהתאם לתכולה הרצויה של המים בכוס, יוצאת שכבת קרמה גבוהה ועשירה.

לפי נתוני נספרסו, צריכת הקפה בישראל עומדת על 3.2 מיליארד כוסות קפה בשנה. 50% מכך נצרך כקפה של בוקר. 86% מהישראלים מוסיפים חלב לקפה שלה, ו-8% שותים קפה "חד-מנתי". בנוסף, 80% מהישראלים שותים לפחות כוס קפה אחד ליום, ולמעשה הישראלי הממוצע צורך 3 כוסות קפה ביום.

על בסיס המידע של נספרסו, לפיו 65% מהישראלים אוהבים בבוקר לשתות קפה גדול, החברה מעריכה כי הפוטנציאל לאימוץ המכונה בשוק הישראלי הוא גדול - בין אם ליד מכונת הנספרסו הרגילה או כמכונה מרכזית.

המכונה החדשה, המעוצבת בקווים מעוגלים, יכולה להוציא משקאות קפה מבוססי אספרסו ב-5 גדלים: 40 מ"ל לאספרסו רגיל, 80 מ"ל לאספרסו כפול, 150 מ"ל לקפה גראן לונגו, 230 מ"ל לקפה בכוס מאג ו-414 מ"ל למי שחייב ג'ארה של קפה בכוס אלטו - כל קפסולה מכילה את כמות הקפה המותאמת לגודל הכוס הרצויה.

המחיר למכונה עומד על כ-1,300 שקל. מכונת קפה עם מקציף חלב חיצוני תעלה כ-1,550 שקל. המכונות יחלו להימכר בעוד כ-10 ימים.

מבחר הקפסולות החדשות, שמחירן נע בין 2.40-2.90 שקלים, כולל 25 טעמים - חלקם חופפים לאלה המוכרים מהקפסולות הרגילות. לכל גודל של קפסולה טעמים משלה. לשם השוואה, הקפסולות המוכרות של נספרסו עולות 2.2-2.55 שקלים ליחידה.

הקפסולות שבסדרה החדשה נראות כמעין כובע עם שוליים, והן כוללות ברקוד המטבע עליהן - מכונת הקפה המופעלת בלחיצת כפתור אחת יודעת לקרוא את הברקוד לזיהוי תערובת הקפה והקפה שעליה להפיק ממנו. המכונה לא פועלת בטכנולוגיה של לחץ (באר) אלא באמצעות טכנולוגיה הפועלת עם סיבוב מהיר (צנטריפוגה של 7,000 סיבובים בדקה) של הקפסולה (ולמרות זאת המכונה שקטה למדי).

במבחן הטעימות, הקפה המופק הוא טוב ועשיר בטעמים. בדומה לקפה המופק מקפסולות, מה שנעדר זה הארומה של הקפה, אבל הקפה טוב, ושכבת הקרמה (שכבת קצף המכסה את הקפה והנוצרת מהשמנים שבקפה) נדיבה מאוד (והיא גדלה ככל שגודל הספל גדלה). מי שמעדיף קפה עם חלב יכול למזוג מעט חלב לכוס לפני מזיגת הקפה ולערבב היטב - או להיעזר במקציף חיצוני.

שוק הקפה בישראל נמצא בצמיחה שנתית הנאמדת בשיעור של 3%. נספרסו היא השחקנית הגדולה בתחום המכונות הביתיות עם מכירות קפסולות בהיקף המוערך ב-350 מיליון שקל בשנה. אלא שלא רק נספרסו נהנית מהמכונות שלה - שוק הקפסולות התואמות המשופע בשחקניות שונות הפועלות על מכונות נספרסו צמח בשנה האחרונה ב-40%. הקפסולות התואמות נמכרות במחיר זול יותר הנע בין 1.80-2 שקלים. כעת נספרסו מציעה מכונה שלה אין קפסולות תואמות, אבל מדובר גם במוצר שהישראלים פחות מכירים, ולכן במובן מסוים היא מציעה לצרכני הקפה לחשוב מחוץ לקופסה או להרגלי הצריכה המוכרים בעולמות האספרסו ובכלל.