ראש בראש עם מילקי: תנובה תשווק מעדן שוקולד עם קצפת

המוצר החדש יימכר במחיר נמוך יותר מזה של היולו הקיים, אך הוא יהיה יקר יותר ובמשקל נמוך יותר מזה של מילקי של שטראוס

הקרב על הקצפת: תנובה מנסה ללכת ראש בראש מול המותג הוותיק מילקי של שטראוס, ותחל לשווק החל מהימים הקרובים מעדן שוקולד עם קצפת תחת השם "יולו קצפת". "אנחנו מעוניינים להגיע לנתח שוק של 10% משוק הקצפת", אומרת ל"גלובס" לילך כהן-שולומון, מנהלת אגף השיווק של חטיבת החלב בתנובה.

התחרות מול שטראוס צפויה להיות מאתגרת עבור תנובה בין היתר בשל סוגיית התמחור. אמנם המוצר החדש יימכר במחיר נמוך יותר מזה של היולו הקיים (זול בכ-17% מהמחיר הקמעונאי בו נמכר היולו הרגיל), אך הוא יהיה יקר יותר ובמשקל נמוך יותר מזה של מילקי של שטראוס. כך, אל מול מחירו של מעדן מילקי, שנע היום בין 2.90 שקלים למעדן בודד לבין 2.50 שקלים לגביע במארז - מחירו של היולו קצפת צפוי לנוע בין 3.50 שקלים ל-3.80 שקלים ליחידה, והוא לא יימכר במארז.

כאמור, גם במשקל קיימים פערים בין המוצר החדש למוצר הוותיק, כשמשקלו של היולו קצפת נמוך יותר ויעמוד על 120 גרם, וזאת לעומת מילקי ששוקל 133 גרם. בין היתר, כדי להוזיל את עלויות הייצור, בתנובה ויתרו על המכסה המהודר והקשיח שמאפיין את המוצר הקיים, ועברו למכסה סטנדרטי מנייר אלומיניום.

המוצר החדש יכלול בשלב זה 3 טעמים - שוקולד חלב, מריר ובלונד - ויתחרה בכ-17 סוגי מילקי שקיימים היום בפורטפוליו של שטראוס.

באמצעות המהלך הזה, תנובה תנסה לנגוס במכירות המילקי של שטראוס. לפי נתוני סטורנקסט, מכירות המילקי הסתכמו ב-2018 בכ-235 מיליון שקל, גידול של 5.3% לעומת השנה שקדמה לה. בנוסף, תחת המותג מילקי נמכרות גם עוגות תחת השם "מילקי קייק", מוצר שמכירותיו הסתכמו ב-18 מיליון שקל נוספים. גם מחלבת טרה מייצרת מעדן קצפת תחת המותג "מו", שמכירותיו נאמדות בכ-19 מיליון שקל בשנה.

בסך-הכול, כלל המכירות הכספיות בשוק המעדנים הסתכמו בכ-580 מיליון שקל ב-2018. כיום שטראוס שולטת בשוק כשהיא אוחזת בכ-67% מהמכירות, תנובה אוחזת בכ-20%, ואילו טרה ב-8.3%.