אי.בי.אי: "מניית טיב טעם לא מגלמת את השיפור הצפוי בתוצאות ונסחרת במכפילים אטרקטיביים"

בבית ההשקעות מעניקים למניית רשת הקמעונות המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 2.7 שקלים - הגבוה ב-15% משוויה הבוקר • מאז הדחתו הדרמטית של המנכ"ל, עדי כהן, טיפסה המניה בכ-13% • "בתקופה הקרובה הרשת צפויה לנקוט מהלכים הנדרשים לשיפור הרווחיות בימים שלאחר עדן טבע"

שלום חגי, בעל השליטה בטיב טעם / צילום: איל יצהר
שלום חגי, בעל השליטה בטיב טעם / צילום: איל יצהר

מניית טיב טעם לא מגלמת במלואה את השיפור הצפוי בתוצאות הרשת, ונסחרת במכפילים אטרקטיביים ביחס לענף - כך סבורים בבית ההשקעות אי.בי.אי, ומעניקים למנייתה של טיב טעם המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 2.7 שקלים - הגבוה ב-15% משוויה הבוקר.

טיב טעם, שנמצאת בשליטת שלום חגי, עלתה לכותרות בחודש האחרון בעקבות הדחתו הדרמטית של המנכ"ל, עדי כהן, חותנו לשעבר של חגי, שחשפה חילוקי דעות קשים בין השניים, ואשר לאחריה נכנס חגי לתפקיד המנכ"ל במקומו של כהן.

בהמשך לכך, כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", בטיב טעם החליטו לאמץ תוכנית התייעלות, לצד שינוי בדגשים הניהוליים-עסקיים, ובאי.בי.אי מעריכים כי הרשת תחזיר בשנה הקרובה "את הפוקוס לפעילות הליבה של הרשת, להשבחת שטחי המסחר תוך כדי התמקדות בשיפור הפדיון למ"ר במגזר הקמעונות וטיוב התמהיל במגזר התעשייה".

ככל הידוע, חילוקי הדעות שהתעוררו בין חגי לכהן קשורים הן להתנהלות העסקית של טיב טעם  - ובהתאם גם לביצועים החלשים של מנייתה - והן לעניינים אישיים-משפחתיים.

מאז עזיבתו של כהן, מניית טיב טעם, שסבלה בשנים האחרונות מביצועי חסר ביחס למתחרות, מציגה עלייה של כ-13% בערכה, בעוד שמניות המתחרות - ויקטורי, רמי לוי ושופרסל, רושמות שינויים קלים של כ-1%-2%.

בעניין זה מציינים באי.בי.אי, כי "המומנטום החיובי בענף המזון כבר מגולם בחלק ממחירי המניות של הרשתות המתחרות", וזאת כאמור בעוד שסבורים שם שמחיר המניה של טיב טעם "לא מגלם במלואו את השיפור הצפוי בתוצאות", ותמונה דומה מצטיירת לפי אי.בי.אי בבחינת המכפילים האטרקטיביים שלה ביחס למתחרות.

עוד בעניין היתרון שיש לטיב טעם במצב השוק הנוכחי, באי.בי.אי מציינים כי פעילותה "נתמכת באופן משמעותי על-ידי המגמות האחרונות בשוק מוצרי הצריכה בישראל, ביניהן עליות המחירים בענף, כמו גם צמיחה הגבוהה מצמיחת השוק בקטגוריות הפרימיום והקולינריה - בדיוק בנישה שבה טיב טעם פועלת".

יחד עם זאת, לקראת פרסום דוחותיה הכספיים של החברה ל-2018, ההערכה באי.בי.אי היא ל"חולשה מסוימת בתוצאות, כמו גם לניקוי אורוות ולסעיפים חד-פעמיים על רקע סגירת סניפי עדן טבע ומכירת דומו. כלומר, השיפור הצפוי ברווחיות יבוא להערכתנו לידי ביטוי החל משנת 2019".

טיב טעם, המעסיקה כ-1,700 עובדים, כוללת יותר מ-40 חנויות סופרמרקטים, הכוללות גם את חנויות רשת עדן טבע מרקט, שפגעה בתוצאות הרשת מאז נרכשה ב-2015 (ורשת כלי הבית דומו, שנמכרה לאחרונה תמורת סכום לא מהותי, כחלק ממיקוד הפעילות שמעוניין שלום לבצע). טיב טעם עוסקת בייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון.

באי.בי.אי סבורים כי "לאחר ההתעסקות בשנים האחרונות ברכישת חברות בתחומים המשיקים לפעילות רשת טיב טעם, כאשר הפסדי עדן טבע עדיין מרחפים מעל הביצועים של הרשת, בשנת 2019 צפויה טיב טעם להתמקד בשיפור הפעילות המסורתית. כמו כן, בתקופה הקרובה הרשת צפויה לנקוט מהלכים הנדרשים לשיפור הרווחיות בימים שלאחר עדן טבע, הכוללים בין היתר את צמצום מבנה ההוצאות התפעוליות". 

את הסקירה של בית ההשקעות הכינה שירה אחיעז, אנליסטית קמעונאות באי.בי.אי.