ענקית הקריפטו האמריקאית Circle תאמץ פתרון של נייס הישראלית להגנה מפני מניפולציות שוק

חברת הטכנולוגיה הישראלית תספק לחברת Circle כלי למעקב והגנה מפני מניפולציות בשוק המטבעות הדיגיטליים • המסחר בפלטפורמות הקריפטו של Circle הוא בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר בחודש • סירקל גייסה במאי האחרון 110 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון להנפקת מטבע דיגיטלי צמוד לדולר

ברק עילם, מנכ"ל נייס /  צילום: איל יצהר
ברק עילם, מנכ"ל נייס / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה נייס (NICE ), המספקת פתרונות עבור ניהול קשרי לקוחות וסיכונים, זכתה בלקוח חדש מתחום המטבעות הדיגיטליים: היום דיווחה נייס , שמניותיה נסחרות בבורסות תל אביב ונאסד"ק, כי נבחרה לספק לחברת Circle, מחברות הבלוקצ'יין הגדולות בארה"ב, כלים למעקב והגנה בשוק הקריפטו.

על פי הודעת נייס, באמצעות פתרון המעקב שלה, שנקרא נייס אקטימייז, תחזק Circle את התשתית המרכזית שלה כדי להגן על פלטפורמות המסחר והחליפין שלה מפני מניפולציות. המסחר בפלטפורמות של Circle, שבהם נסחרים ומוחלפים ביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים, הוא כיום בהיקף של יותר מ-3 מיליארד דולר. הפתרון של נייס, NICE Actimize Markets Surveillance, מאפשר לחברות לזהות במהירות ובאופן חסכוני צורות מתוחכמות של מניפולציה בשוק, כולל מניפולציות pump and dump ושימוש במידע פנים - כל האיומים המשמעותיים למסחר הקריפטו.

לפני כשנה רכשה Circle את בורסת הקריפטו האמריקאית Poloniex תמורת 400 מיליון דולר. אפליקציית התשלומים הפופולרית של החברה נקראת Circle Pay. סירקל גייסה במאי 2018 סכום של 110 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון לצורך הנפקת מטבע דיגיטלי צמוד לדולר.

לפני כשבועיים פרסמה נייס את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2018. לפי הדוחות, החברה עקפה את התחזיות ורשמה עלייה של 11% ברווח הרבעוני. נייס סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-420 מיליון דולר - צמיחה של 6% לעומת הרבעון המקביל ב-2017. תחום הפתרונות מבוססי ענן של החברה צמח ב-29%, וההכנסות ממנו הסתכמו ב-134 מיליון דולר. את שנת 2018 כולה סיימה החברה עם צמיחה של 8.7% בהכנסות לרמה של 1.46 מיליארד דולר, ובשורה התחתונה רשמה עלייה של 16% ברווח הנקי (Non-GAAP) לרמה של 296.7 מיליון דולר.

מניית נייס טיפסה בשנה האחרונה בכ-25%, וכיום היא משקפת לחברה שווי שוק של כ-26 מיליארד שקל.

לגבי 2019 ההערכות הן שהכנסות החברה יסתכמו השנה ב-1.6 מיליארד דולר והרווח בכ-5.1 דולרים למניה. בהנהלת החברה מעריכים שהיא תציג השנה הכנסות של 1.56-1.58 מיליארד דולר - נמוך במקצת מצפי האנליסטים - ורווח של 5.08-5.28 דולרים למניה. בנוגע לרבעון הראשון השנה, מעריכים בנייס כי החברה תגיע להכנסות של 370-380 מיליון דולר ורווח למניה של 1.05-1.15 דולרים. זאת, לעומת צפי ממוצע של אנליסטים להכנסות של כ-371 מיליון דולר ורווח של 1.16 דולרים למניה.