מזכר הבנות להשקעה של 18 מיליון שקל מזניק את מניית קאנומד

קבוצת משקיעים בהובלתו של רן בלינקיס, ממייסדי רשת הסופרמרקטים AM:PM, חתמה על מזכר הבנות מחייב עם חברת הקנאביס הרפואי, שמניותיה נסחרות ברשימת השימור בבורסת ת"א • המניה מטפסת ב-35%

מניית חברת הקנאביס הרפואי קאנומד  מזנקת ב-35% במהלך המסחר היום (ה') בבורסת תל אביב, לאחר שהבוקר דיווחה החברה כי קבוצת משקיעים בראשותו של רן בלינקיס תשקיע בה 18 מיליון שקל.

לפי מזכר ההבנות המחייב, הכפוף לתנאים מתלים, תמורת ההשקעה תקצה קאנומד לקבוצת המשקיעים כ-21 מיליון מניות, המהוות 43.6% מהון החברה ו-29.3% בדילול מלא. כמו כן, יוקצו למשקיעים 12 מיליון אופציות, הניתנות למימוש ל-12 מיליון מניות של החברה במחיר מימוש של 1.35 שקלים - ובסך הכל בתמורה למחיר מימוש של 16.2 מיליון שקל, שיהוו אחרי הקצאתן כ-14.3% מהון המניות. המימוש של האופציות המוקצות יהיה לתקופה של 30 חודשים .

השלמת העסקה תלויה בבדיקת נאותות שתבצע קבוצת המשקיעים מבחינה משפטית, חשבונאית, כלכלית, טכנולוגית ומסחרית, ובקבלת אישורים מהיק"ר, ממשרד החקלאות ומדירקטוריון החברה.

בהתאם לדיווח של קאנומד, התחייבה רויטל אקב, בעלת השליטה בחברה, כי תעניק לקבוצת המשקיעים זכות סירוב ראשונה לרכישת מניותיה בחברה לתקופה של 36 חודשים ממועד השלמת העסקה.

מניות קאנומד נסחרות כיום ברשימת השימור, והחברה מעוניינת לצאת ממנה ולחזור למסחר ברשימה הראשית. אם ההון העצמי של החברה לא יעמוד ברף הנדרש לחזרה לרשימה הראשית - כלומר, הון עצמי של 35 מיליון שקל לפחות, תבצע החברה הקצאת מניות נוספת לקבוצת המשקיעים בסך 5 מיליון שקל. מניית קאנומד משקפת היום לחברה שווי שוק של כ-35 מיליון שקל.

בלינקיס הוא אחד משלושת מייסדי רשת הסופרמרקטים AM:PM שנמכרה לאלון ריבוע כחול ב-150 מיליון שקל ב-2006, וכיום הוא הבעלים של חברת הנדל"ן סיטי בוי, הפועלת בתל אביב.

חברת קאנומד, שמחזיקה בחברת אורן השקעות (לשעבר פרוטאולוג'יקס), נכנסה לתחום הקנאביס בתחילת 2019, כשחתמה על הסכם לשיתוף פעולה לצורך גידול קנאביס רפואי עם חברת תיקון עולם.