בל"ד תובעת דיבה מהעיתונאי עמית סגל: "קרא לנו ארגון טרור"

בל"ד מבקשת מביהמ"ש לחייב את סגל להוריד את הכתבה מחשבונותיו ברשתות החברתיות, לפרסם התנצלות פומבית ולשלם פיצוי על סך 280 אלף שקל • טוענת: "אין להשלים עם הניסיון להלביש את הכינוי 'ארגון טרור' למפלגה לגיטימית הפועלת לפי חוק"

עמית סגל / צילום: איל יצהר
עמית סגל / צילום: איל יצהר

מפלגת בל"ד הגישה תביעת לשון הרע נגד העיתונאי עמית סגל בעקבות התבטאויותיו בכלי תקשורת שונים, ביניהם העיתון "ידיעות אחרונות" ובערוץ 12, בהן כינה את מפלגת בל"ד "ארגון טרור".

בל"ד מבקשת מבית המשפט לחייב את סגל להוריד את הכתבה מחשבונותיו ברשתות החברתיות, לפרסם התנצלות פומבית ולשלם פיצוי על סך 280 אלף שקל.

התביעה הוגשה הבוקר (ג') לבית משפט השלום בנצרת, לאחר שפנייה לסגל לפני שבוע בבקשה לחזור בו מאמירתו המסיתה ולפרסם התנצלות, לא התקבלה. 

לדברי ד"ר מטאנס שחאדה, מועמד בל"ד רע"ם לכנסת, "המדיניות של בל"ד הייתה לא להגיש תביעות נגד המסיתים, כדי לא להפוך את הוויכוח הפוליטי לוויכוח משפטי יבש. אך סגל, הידוע בהשתייכותו לימין הקיצוני, עבר את הגבול והשתמש במעמדו על-מנת לפגוע במפלגה בתקופת בחירות. לא ניתן שיפגעו בלגיטימציה של בל"ד, המייצגת את הזרם הלאומי בחברה הערבית והדוגלת במצע הכי דמוקרטי - מדינת כל אזרחיה".

נזכיר כי סגל עצמו הגיש לאחרונה תביעת לשון הרע נגד יצחק לאור, בכיר בעיתון "הארץ", לאחר שהשווה אותו ברשתות לאדולף היטלר. סגל תבע כ-140 אלף שקל וכתב בטוויטר: "הגיעה הזמן לשים ק לתופעה בזויה שהפכה לשיטה. כאן לא ישוו יותר יהודים לנאצים".

עו"ד חאלד תיתי, שהגיש את התביעה בשם בל"ד, מסר: "סגל ניסה להשתמש בהוראות סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת (פסילת רשימה לכנסת) בכדי להסביר את דבריו, זאת על אף שבל"ד צלחה את מבחן בג"ץ פעם אחר פעם. ומכל מקום, אין להשלים עם הניסיון להלביש את הכינוי 'ארגון טרור' למפלגה לגיטימית הפועלת לפי חוק".