החל מראשון: 8,000 עובדים פרא-רפואיים יוצאים לשביתה

בין העובדים השובתים: פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק ודיאטנים • "העובדים נמצאים בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל"

בית חולים /  צילום: תמר מצפי
בית חולים / צילום: תמר מצפי

כ-8,000 עובדי מקצועות הבריאות (פרא-רפואיים) - פיזיותרפיסטים, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, דיאטניות ואחרים - ייצאו בשביתה החל מראשון במחאה על הפרתם סיכומים מולם על תנאי עבדותם. כך הודיעה היום (ד') ההסתדרות.

השביתה תקיף את בתי החולים הממשלתיים, הציבורים והעירוניים, לרבות בתי החולים של שירותי בריאות כללית וכל המכונים והמרפאות בקהילה. העובדים טוענים כי משרדי האוצר, הבריאות ושירותי בריאות כללית הפרו סיכומים מולם מלפני יותר מחצי שנה בנוגע להוספת תקנים ושיפור שכרם.

במכתב ששלח השבוע יו"ר איגוד עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי, למשרדי האוצר, הבריאות ולשירותי בריאות כללית, כתב: "התאזרנו בסבלנות רבה ובאורך רוח אשר אין דומה לו ובניסיון אמיתי למנוע את המשבר. ההתעללות בעובדים אותם אני מייצג חייבת להיפסק, עובדים מסורים ומקצועיים אלו נמצאים בתחתית סולם ההשתכרות במדינת ישראל".

עוד כתב: "למרות המצב העגום, התפשרנו במהלך המשא ומתן הן עם הכללית והן עם משרדי האוצר והבריאות על דרישותינו. לצערי הרב תמימותנו זו נוצלה עד תום על ידי המעסיקים. אני קורא לכם לקחת אחריות ולפתור את המשבר לאלתר. האיגוד מוכן להתכנס בכל שעה כדי לפתור את המשבר".