מיהי חברת הביטוח הפנסיונית הכי הוגנת בטיפול בלקוח על פי סוכני הביטוח?

מסקר שנערך בקרב חברי לשכת סוכני הביטוח, חברת הביטוח הקטנה יחסית איילון מובילה במדדי השירות לציבור הרחב בתחום הביטוח הפנסיוני • מקרב החברות הגדולות, בולטות לחיוב הראל, כלל ביטוח והפניקס • תוצאות הסקר מתפרסמות היום במסגרת הכנס השנתי של הלשכה באילת

תשואות בפנסיות של חברות הביטוח / מקור: shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי
תשואות בפנסיות של חברות הביטוח / מקור: shutterstock עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברת הביטוח הקטנה יחסית איילון היא המובילה במדדי השירות לציבור הרחב בתחום הביטוח הפנסיוני של לשכת סוכני הביטוח, כשמקרב החברות הגדולות ששולטות בנתחי שוק גדולים בהרבה בולטות לחיוב החברות הראל, כלל ביטוח והפניקס, שמובילות על מגדל ומנורה מבטחים - כך עולה מסקר שביעות רצון מחברות הביטוח בתחום הביטוח הפנסיוני, שנערך בקרב חברי לשכת סוכני הביטוח. נשיא לשכת סוכני ביטוח הוא ליאור רוזנפלד.

לשכת סוכני הביטוח פרסמה היום (ד') את הסקר במסגרת הכנס השנתי שלה באילת. הסקר שהלשכה עורכת מדי שנה על השירות של חברות בתחום הביטוח הפנסיוני, כולל בין השאר שלושה היבטים בעלי משמעות לציבור הרחב: דירוג חברות הביטוח לפי משך זמן הטיפול בתביעות; שיוך ההפקדות לפוליסה המתאימה; והוגנות הטיפול בתביעות. הסקר נערך על ידי שריד שירותי מחקר והדרכה באמצעות האינטרנט, והשתתפו בו 832 סוכנים חברי לשכה. הסקר אינו כולל את חברות הכשרה ביטוח ואיי.די.איי ביטוח (שמוכרת בציבור הרחב כביטוח ישיר).

בקטגורית שיוך ההפקדות לפוליסה המתאימה, שמשמעותי עבור הלקוח בגלל הצורך לדעת שהזכויות שאמורות להינתן ניתנות בפועל, מובילה בראש איילון, המנוהלת על ידי אריק יוגב, עם ציון כולל של 8.5 מתוך 10 נקודות אפשריות, ורוב של סוכני ביטוח שהשיבו כי הם שבעי רצון במידה רבה מתפקודה בהיבט זה.

עם זאת, בגלל גודלן, החברות הגדולות ממנה הרבה יותר שונות מהותית מאיילון, ויש לבחון אותן ביחס לעצמן. כמו כן, על איילון השיבו "רק" 44 סוכנים שעובדים עמה כ"חברה עיקרית" ועוד 24 סוכנים שעובדים עמה כ"חברה משנית" - דבר שמשליך על מובהקות התשובות לגביה, ביחס לתשובות על החברות הגדולות יותר. על מנורה השיבו 84 סוכנים שעבורם היא חברה עיקרית, ועוד 70 עובדים שעבורם היא חברה משנית. בשאר ארבע קבוצות הביטוח הגדולות, מדובר במספרים גדולים מאלה של מנורה בשיעור ניכר.

כך או כך, אחרי איילון, שהציון הגבוה שקיבלה ממחיש שינוי לחיוב שקורה בחברה תחת ההנהלה הנוכחית שלה, ניצבות הפניקס, המנוהלת על ידי אייל לפידות, עם ציון כולל של 7.1 בהיבט זה, כשהראל שבניהול מישל סיבוני צמודה לה, עם ניקוד כולל של 7. אצל הפניקס והראל יש רוב לסוכנים שבעי רצון במידה העולה על "בינוני". אחריהן ניצבות, בסדר יורד: כלל ביטוח, שבניהול יורם נוה; מגדל, שבניהול דורון ספיר; ומנורה מבטחים, שבניהול יהודה בן אסאייג, שקיבלה ניקוד של 5.6 נקודות בלבד. 

גם בהיבט משך זמן הטיפול בתביעות מובילה איילון, כשאחריה הראל, כלל ביטוח, הפניקס ומגדל, וגם פה מנורה מבטחים סוגרת את הרשימה. 

לסיום, על פי לשכת סוכני הביטוח, איילון מובילה גם בהוגנות הטיפול בתביעות - דבר שנותן המחשה לגבי היכולת של המבוטח לקבל את מה שמגיע, אם וככל שאירע לו מקרה ביטוחי. מקרב החברות הגדולות מובילה בהיבט חשוב זה הראל, כשאחריה כלל ביטוח, הפניקס ומגדל, כשגם כאן מנורה מבטחים יוצאת בתחתית הדירוג בסקר.