yes | בלעדי

החיים אחרי הלוויין: שיתוף-פעולה ייחודי בין אפל ל-yes - ממיר אפל TV משודרג לכל מנוי

רגע אחרי שהכריזה כי היא מתכננת לעבור לשדר על גבי האינטרנט, yes תשתף פעולה עם אפל העולמית • הלקוחות יקבלו ממיר של אפל TV שכולל גם גישה לנטפליקס ואמזון פריים, בעוד הטלוויזיה של yes תוטמע בו כאופציה הראשונה ותכלול יכולת הקלטה

טלוויזיה עם ממיר Apple TV / צילום: Shutterstock.com
טלוויזיה עם ממיר Apple TV / צילום: Shutterstock.com

רגע אחרי שדיווחה כי היא מתכוונת לעבור לשדר על גבי האינטרנט, yes מתכננת שיתוף-פעולה רחב עם אפל TV. ל"גלובס" נודע כי החברה עומדת להתחיל לחלק למנויה בחודשים הקרובים ממיר חדש מבוסס אפל TV, שהטלוויזיה של yes תוטמע בו כאופציה הראשונה. 

במסגרת המהלך, yes תמשיך לשמור על התוכן המקורי שלה, אך הלקוחות יקבלו גישה גם לעולמות התוכן של נטפליקס, אמזון פריים וכו'. ככל הידוע, ההסכם עם אפל נחתם, והממיר המשודרג נמצא בפיתוח, אך החברה סירבה להגיב לדברים. 

במקביל נודע ל"גלובס" כי ב-yes עובדים על ממיר נוסף - ממיר היברידי שיעבוד על אנדרואיד ויאפשר שידור על גבי האינטרנט בנוסף לקליטה לוויינית.

מפרטים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי הטכנאים של yes עורכים מדי יום ביקורים אצל אלפי לקוחות של החברה, כאשר אצל חלק לא מבוטל הם מחליפים ממירים, כך שניתן יהיה להאיץ משמעותית את המכירות של הממיר החדש. כך, באופן הדרגתי, תוכל yes להעביר כמה עשרות אלפי לקוחות בכל שנה לאינטרנט, זאת מבלי שתידרש לשלוח טכנאי ייעודי לכל לקוח.

מה יכלול הממיר החדש
 מה יכלול הממיר החדש

הממיר החדש יאפשר להקליט 

עוד נודע ל"גלובס" כי yes מתכננת לספק בממיר החדש גם יכולת הקלטה. עדיין לא ברור כיצד הדבר יעבוד, אך נודע כי הוא יהיה מבוסס על הפתרון של החברה במוצר השני שלה - סטינג TV שכולל יכולת הקלטה. עם זאת, עדיין לא ידוע באם המוצר החדש יכלול תכונות נוספות כמו Catch Up, שהפכה לפופולרית מאוד בישראל ומאפשרת לצופים לחזור אחורה ולראות את התכנים ששודרו בטלוויזיה במשך שבוע שלם מבלי להקליט. בכל אופן, כאמור, בממיר החדש תהיה יכולת הקלטה.  

בחברה מתכננים לשווק את המכשיר כמוצר פרימיום, ולפיכך סבורים כי ניתן יהיה לגבות עבורו תשלום גבוה מעט יותר. לפי הערכות, העלות של המוצר החדש תעמוד על 130 דולר לממיר, זאת לעומת המחיר הנפוץ כיום בשוק שנע בין 80 ל-100 דולר. המחיר למנויים, נציין, טרם נקבע.

קשר הדוק עם פרויקט הסיבים 

בסוף השבוע דיווחה קבוצת בזק על ההחלטה של דירקטוריון yes לרדת מהלוויין ולעבור לשדר על גבי האינטרנט - מהלך שאמור להשתלב עם תוכנית הסיבים האופטיים של בזק.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", הרשת של בזק, כפי שהיא בנויה היום, יכולה לתמוך חלקית במהלך, ולכן הוא כרוך בקשר הדוק עם פרויקט הסיבים האופטיים, שלא יצא עדיין לדרך בגלל המקלות בגלגלים של משרד התקשורת.

בהקשר הזה נציין כי בזק ניסתה להגיע להבנות עם המשרד בנוגע לתנאים שיאפשרו לה כדאיות כלכלית של הפרויקט, שכן מדובר בהשקעה כבדה מאוד מבחינתה, אולם הם לא הצליחו להגיע להסכמות בנושא. 

ב-yes סירבו להגיב לידיעה.