"שוק של שחקנים גדולים עם כיסים עמוקים": רשת ויקטורי ממשיכה להגדיל את המכירות ואת הרווח

עליית מחירי מוצרי המזון בחודשים האחרונים סייעה לרשת ויקטורי לרשום ב-2018 צמיחה של 4.2% בהכנסות ל-1.7 מיליארד שקל • המנכ"ל אייל רביד: "הרשת תחצה השנה רף של 50 סניפים; השוק לא פשוט, וב-2019 יהיו עוד קונסולידציות"

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ומבעלי השליטה בחברה / צילום: אבי רוקח

רשת קמעונאות המזון ויקטורי סגרה את 2018 עם צמיחה של 4.2% בהכנסות לעומת 2017, לרמה של כ-1.7 מיליארד שקל. זאת, על רקע עליית מחירי מוצרי המזון בחודשים האחרונים, פתיחת 4 סניפים חדשים (וסגירת סניף אחד) וגידול של 1.6% במכירות של חנויות זהות (הפועלות יותר משנה). בפדיון למ"ר נרשם גידול של 1.6% לרמה של 32.3 אלף שקל אשתקד.

השורה התפעולית של ויקטורי ב-2018 הצביעה על רווח של 47.7 מיליון שקל (2.8% מהמכירות), גידול של 5.7% לעומת הרווח התפעולי ב-2017. בשורה התחתונה רשמה הרשת שיפור של 3.2% ברווח הנקי לעומת 2017, שהגיע לכ-33.3 מיליון שקל.

תוצאות ויקטורי
 תוצאות ויקטורי

ויקטורי, הנמצאת בשליטת משפחת רביד ומנוהלת על-ידי המנכ"ל אייל רביד, הפעילה בסוף השנה שעברה 49 סניפים, לעומת 46 סניפים בסוף 2017. במהלך השנה שעברה פתחה ויקטורי 4 סופרמרקטים חדשים - בצור-יצחק, בכפר-סבא, בחיפה וסניף בוטיק ברחוב הארבעה בתל-אביב - ומנגד סגרה את הסניף בכפר-סבא, שהיה סניף מפסיד. הרשת צפויה לפתוח בשבועות הקרובים שני סניפים נוספים - ברמת-גן ובחדרה. בויקטורי מציינים כי "להערכת החברה, הסניף החדש שנפתח בכפר-סבא הוא במיקום טוב יותר מהסניף שנסגר, ובנוסף, דמי השכירות שלו נמוכים יותר".

את הרבעון הרביעי אשתקד סיימה ויקטורי עם ירידה קלה במכירות לעומת הרבעון הרביעי של 2017, לרמה של כ-407 מיליון שקל. ברשת מסבירים את הירידה במכירות בעיתוי חגי תשרי. הפדיון בחנויות זהות הצטמק במהלך הרבעון הרביעי ב-2.5% בהשוואה לרבעון המקביל.

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-12.3 מיליון שקל, שיפור של 2.5% לעומת הרבעון המקביל, ובשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 7% ברווח הנקי לרמה של כ-7.7 מיליון שקל. 

עם פרסום הדוחות הודיעה ויקטורי כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד בהיקף של 5 מיליון שקל. מניית ויקטורי  רשמה עלייה של 12% בשנה האחרונה, ושוויה של החברה בבורסה מגיע לכ-690 מיליון שקל.

המנכ"ל אייל רביד ציין היום (ג') כי "הרשת תחצה השנה רף של 50 סניפים, כשהנזילות הגבוהה שלנו והיציבות הפיננסית מאפשרות לנו להמשיך לצמוח באמצעות רכישת סניפים, הרחבת הנוכחות הגאוגרפית, שיפור בתנאי הסחר ויצירת הכנסות ורווחים הולכים וגדלים".

ויקטורי, שמעוניינת להרחיב את פריסתה בסניפים שכונתיים, התמודדה בחודשים האחרונים על רכישת רשת הקואופ והפסידה במכרז, אך היא ממשיכה לבחון רכישות שיאפשרו לה התרחבות מואצת. בהקשר זה ציין היום רביד בשיחה עם "גלובס" כי "השוק לא פשוט, וב-2019 תהיינה עוד קונסולידציות. זה שוק של שחקנים גדולים עם כיסים עמוקים".