חמישה גאדג'טים שיבצעו במקומכם את עבודות הבית השנואות

המוצרים לבית בתערוכת AWE בסין מתקשרים אחד עם השני ועם בסיסי נתונים דרך "ענן", כדי שתנשמו את האוויר הנקי ביותר ושהבגדים שלכם יקבלו טיפול מותאם אישית

שוק מוצרי הצריכה האלקטרוניים הביתיים של סין מגלגל מעל 40 מיליארד דולר בשנה. לפיכך, התערוכה השנתית של התעשייה הזו, AWE, שנפתחה השבוע בשנחאי, היא מוקד להרבה חידושים מרתקים, שיכולים ללמד גם את המערביים כמה דברים חדשים.

מכונת כביסה לביגוד יוקרתי

ביחד עם העלייה ברמת החיים בסין, עולה התיאבון של האוכלוסייה לאופנה עילית ולביגוד איכותי. כך נוצר גם צורך במכונות כביסה שיכולות לשמור על שלמות ואיכות האריגים היקרים. את הביקוש הזה מנסה לספק שיתוף פעולה חדש בין מותג הפרימיום הסיני של יצרנית הענק HAIER לבין המותג האיטלקי "יוניטרס", שמתמחה בחומרים ובאמצעים לטיפול בעור איכותי ובאריגים.

התוצאה היא "מכונת כביסה פיוז'ן", שמצוידת בחיישנים חזותיים ובתוכנת בקרה, כמו זו שמשמשת לבקרת איכות בפסי ייצור תעשייתיים, כדי לזהות אוטומטית את הבגד והאריג היוקרתיים המוכנסים לתוכה ואת איכות המים וקצב זרימת המים למכונה. הזיהוי נעזר בתקשורת אלחוטית לבסיס נתונים ב"ענן" שגם מסייע למצוא את מחזור הכביסה האופטימלי לאותו פריט ספציפי גם אם הוא אינו מופיע בתכנות המוקדם של המכונה. תהליך מקביל מתרחש בעת הייבוש של הבגד.

התהליך משלב בין השאר אור אולטרה-סגול עמוק כדי לחטא את מי הכביסה ולהאריך את משך השימוש בבגד; משאבת חום בעלת תדירות משתנה ששומרת על זרימה עקבית של אוויר בטמפרטורה הרצויה; חיישני טמפרטורה בתקן צבאי שמודדים את הטמפרטורה המדויקת ב-256 נקודות במכונה בתדירות של 8 פעמים בשנייה כדי למנוע חימום יתר של הבגד בעת הייבוש ועוד. בשלב הראשון מתכננת החברה לייצר 1,000 מכוניות כביסה כאלה והרחבת הייצור תישקל בהתאם לביקוש. טרם פורסם מחיר.

אוויר כמו בהוואי

MIDEA, עוד ענקית סינית של מוצרי צריכה אלקטרוניים, השיקה רשמית בתערוכה את מותג היוקרה החדש שלה שמכונה COLMO BLANC. המותג משלב את החידושים האחרונים מעולם האלקטרוניקה, כולל מצלמות AI , תקשורת אלחוטית ועוד, כדי לשפר את איכות החיים בבתים של לקוחות בעלי אמצעים.

דוגמה אחד שהוצגה בתערוכה היא תחנת מיזוג וטיהור אוויר ביתית בגודל של מקרר שיוצרת בבית "מיקרו אקלים מותאם אישית". המערכת מוזנת מסוללה של חיישנים ברחבי הבית שעוקבים אחרי הטמפרטורה, הלחות, זרימת האוויר, איכות וניקיון האוויר וכו'. התחנה מייצרת אוטומטית אוויר ברמה מיטיבית ל"נשימה עמוקה".

אולם מי שלא מסתפק בכך יכול לבחור באחד מ-12 סוגי אקלים מתוכנתים מראש, שיוצרים הדמיה נאמנה למקור של איכות וזרימת האוויר בשלל אתרים בעולם כמו הוואי (רוח ים ולחות גבוהה), ונקובר (אוויר קר ויבש) וכדומה. זאת לצד הדמיה אקלימית של "אוויר ביער", "מדיטציה לצד האגם" ועוד. המחיר טרם פורסם.

"חדר כביסה חכם"

חברת HAIER פיתחה גם קונספט שלם של "חדר כביסה חכם" שבו המכשירים מחליפים זה עם זה מידע ברשת אלחוטית. ברוח התקופה החברה מכנה את השיטה הזו "האינטרנט של הביגוד" (IOC).

המערכת כוללת מכונת כביסה חכמה, שמזהה את סוג האריג, איכות המים סוג הדטרגנט שמשמש בכביסה. לאחר סיום הכביסה והייבוש מעבירים את האריגים למכונת קיפול חכמה, שמקבלת את הנתונים ממכונת הכביסה ומזהה האם האריגים יבשים דיים. לאחר מכן נשלחת הודעה דרך אפליקציה לסמארטפון של המשתמש כדי להפעיל תהליך של קיפול אוטומטי בהתאם לסוג הבגד. מסך טלוויזיה חכם מאפשר לצפות בתהליך וכמובן גם לא להחמיץ את הסדרה האהובה. החברה מתכוונת להפוך את הקונספט ל"אקוסיסטם" שלם ולשלב אותו עם מוצרים עתידיים וקיימים כמו מגהצים חכמים, "מלתחות חכמות" - שמארגנות את הבגדים אוטומטית במקום הראוי - מראות לבוש חכמות ועוד.

קולט אדים במחיר של רכב

מילות ה"באז" הנפוצות ביותר כיום בשוק האלקטרוניקה הסיני הענק הן " AI " ו-"5G" . לפיכך אין זה מפתיע שהטכנולוגיות הללו מחלחלות אפילו למוצרי צריכה מטבח תמימים. דוגמה אחת היא קולט האדים העתידני של חברת YUNMI , שמכונה "איירבוט AI ". המוצר עושה שימוש בטורבינת שאיבה בטכנולוגיה שמבוססת, לטענת החברה, על מנועי סילון תעופתיים שיוצרת כושר שאיבה של עד 23 מ"ק בשנייה, עם יכולת קליטה של עד 99.9% מהמזהמים הנפלטים בעת הבישול.

אבל זו רק ההתחלה. לקולט האדים יש גם חיישן מצלמה בטכנולוגיית AI, שמזהה אוטומטית את סוג וגודל המזהמים (אדים, פיח, שמן וכו'), חיישן אינפרא-אדום לזיהוי הטמפרטורה וחיישן לניתוח כימי של המזהמים. בהתאם לבסיס נתונים בענן, הקולט מתאים אוטומטית את אופי ועוצמת השאיבה כאשר מנגנון ראיית לילה מאפשר לבצע את התהליך גם בתאורה נמוכה.

חיבור לבית החכם מאפשר להשתמש בקולט גם כמנגנון בטיחות שיכול להורות לתנור להוריד את הטמפרטורה אם, למשל, השמן הגיע לטמפרטורה גבוהה מדי. את החבילה משלים עוד פיצ'ר אופנתי מאוד: מערכת בקרה ושליטה באמצעות מגע, שעושה שימוש במסך LCD "גמיש" וקמור. הקולט יעלה בסין כ-4000 דולר - בערך כמו מכונית חדשה קטנה.

מקרר עם מסך ענק

מאותה חברה סינית מגיע גם מקרר, שאמור לתת מענה לאופנת המקררים שמשולבים עם מסכי LCD גדולים אותה החלו היצרנים הקוריאנים. המקרר החדש המכונה 5G FACE והוא מצויד במסך האנכי הגדול ביותר שנראה עד כה במוצר מטבח - לא פחות מ-32 אינץ'.

יש לו מסך מגע והוא משמש כמרכז בידור ושליטה בבית החכם. הוא מחובר תמידית לענן באמצעות רשת סלולרית מהירה מדור חמישי ומאפשר ביצוע רכישות מקוונות ומשלוחים של מוצרי מזון ואחרים, עיון בבסיס נתונים של למעלה ממילון מתכונים, בינתיים בסינית בלבד. המקרר מתפקד כמובן גם כמרכז תקשורת עם יכולת ליצירת שיחה קולית או חזותית ויש לו שלל אפליקציות "טלפוניות", גלישה אינטרנטית, יכולת להעלאה של "סרטים מחיי המטבח" ומתכונים לרשתות החברתיות ועוד.

המקרר מתקשר עם מוצרי הצריכה שבתוכו באמצעות רכיב תקשורת אלחוטי זעיר בטכנולוגיית RFID , שמוטמע באריזות ומאפשר לעקוב ולהתריע על תוקף התפוגה וכו'. מנגנון קירור פנימי שמזרים אוויר ב-360 מעלות מאריך את טריות המוצרים, מונע עובש וכו'. יש כמובן תא הקפאה עמוקה והנפח הכולל עומד על 601 ליטר. המחיר המשוער: בסביבות 15 אלף שקל.